استودیو سمائی با سابقه ای درخشان، تصاویری حرفهای و ماندگار از کالا یا محصولات شما را در ذهن مشتریانتان نمایان میکند. مجموعه ما با تیمی متخصص به مدیریت مهدی سمائی که خود کارشناس تولید محتوای بصری بوده، با دارا بودن تجهیزاتی مدرن و به روز، عکسبرداری از محصولات کوچک و بزرگ با پس زمینه دل خواهتان را به صورت کاملا حرفه ای ارائه می دهد. در مجموعه ما تمامی نکات مانند پس زمینه، چینش کالا یا محصول، شناسایی قشر مخاطبانی که قرار است تحت تأثیر عکس قرار گیرند، تأثیر روانشناسی رنگها بر ذهن افراد، هارمونی و تضاد رنگها و تأثیر تمامی این عوامل بر روی خروجی عکس مورد بررسی قرار میگیرد.در استدیو سمائی، عکاسی از فلزات استیل ، براق یا مات مانند سینی، قابلمه، شیرآلات و وسایل آشپزخانه به صورت کاملا حرفه ای انجام میگردد.
برای پروژههای معماری، مجتمعهای مسکونی، تجاری و اداری که در نظر دارید، استودیو سمائی با رعایت تمامی استانداردها و کنتراست نور و زوایای دلخواهتان تصویری مهندسی و شکیل از هر قسمت از پروژهٔ شما عکسبرداری میکند. هم چنین از مواد غذایی، کیک و شیرینی، فست فود، غذای ایرانی و مواردی از این دست با جلوه ای ویژه عکسبرداری میشود.
برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان کافیست باما تماس بگیرید
88780557-09121037643
قیمت عکاسی صنعتی 1401
تعرفه عکاسی صنعتی با توجه به پارامتر های زیر محاسبه میگردد. در نظر داشته باشید قیمت نهایی کلیه تعرفه های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی استودیو سمائی تا آخر سال 1401 با تخفیف 30% محاسبه و اعمال میگردد. به طور تقریبی میتوان گفت تعرفه عکاسی صنعتی حرفه ای و تخصصی در استودیو سمائی از 100 هزار الی 1 میلیون تومان بابت هر فریم عکس می باشد.
هزینه های عمومی عکاسی صنعتی
1- عکاسان صنعتی اکثرا به صورت ساعتی حقوق میگیرند و نوع کارشان به 2 بخش نیمه وقت (4 ساعت) و تمام وقت(8 ساعت) تقسیم بندی میشود.
2- هزینه های هر ساعت عکاسی صنعتی بسته به شهر محل سکونت و میزان تجربه و تخصص عکاس متفاوت است. (بهتر است قبل از شروع به کار قیمت را با توجه به نکات ذکر شده از عکاس یا شرکت مربوطه استعلام نمایید)
3- تعداد عکس های گرفته شده بر هزینه تمام شده عکاسی تاثیر مستقیم دارد.
هزینه های جانبی عکاسی صنعتی
1- چاپ عکس های گرفته شده شامل هزینه اضافی خواهد بود.
2- ویرایش عکس ها ممکن است به صورت جداگانه از مشتری دریافت گردد.
3- هزینه های ایاب و ذهاب عموماً بر عهده مشتری می باشد.
4- هزینه رزرو عکاس معمولاً 50 درصد هزینه کل عکاسی می باشد.
برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان کافیست باما تماس بگیرید
021-56949645
عکاسی تبلیغاتی نوعی عکاسی است که بر عکس گرفتن برای تبلیغات پر تاثیر تمرکز می کند، مانند آنچه در یک مجله می بینید. این تصاویر معمولاً با کیفیت بالا، کنترل شده و دارای عناصری هستند که برای تعامل با مخاطبان طراحی شده اند.
به عنوان مثال، یک برند لباس احتمالاً از این نوع عکاسی برای بازاریابی خط لباس پاییزی خود استفاده می کند، که تصاویری را به نمایش می گذارد که به طور خاص برای جذب بینندگان و ارائه پیام برند طراحی شده اند.
با این سبک از عکاسی، هدف همچنان فروش یک محصول یا خدمات است. با این حال، تمرکز کمتر بر روی محصول است و بیشتر در مورد روایتی است که آیتم نشان می دهد. این تصویر فوقالعاده معمولاً با قرار دادن آن در یک زمینه مجلل، جذابتر از چیزی است که واقعاً هست.
نشاندهنده نام تجاری: عکسهای تبلیغاتی با یکپارچگی میتوانند به پرورش صدای به یاد ماندنی و لحن برند یک شرکت کمک کنند. مردم بیشتر با سبک عکاسی سازمان آشنا می شوند و می تواند به توسعه ابتکارات تبلیغاتی و آگاهی برند کمک کند.
دسترسی به رسانه های اجتماعی را فراهم می کند: با رسیدن بیشتر عکس های تبلیغاتی به پلتفرم های دیجیتال، این تصاویر پتانسیل دسترسی به میلیون ها نفر در سراسر جهان را دارند. این نه تنها می تواند به افزایش فروش کمک کند، بلکه تصویری که در فضای مجازی پخش می شود می تواند توجه قابل توجهی را به شرکت و عکاس جلب کند.
یک پیام ارائه می کند: عکاسی تبلیغاتی می تواند بر اساس زمینه تصویر و آنچه که نشان می دهد، پیام خاصی را به مخاطب ارائه دهد. برای تأکید بیشتر بر هدف، چند خط متن می تواند به اطمینان حاصل شود که مشتریان متوجه معنای تصویر می شوند.
مصرف کنندگان را به خرید ترغیب می کند: یک عکس تبلیغاتی موفق می تواند مردم را برای خرید یک محصول ترغیب کند زیرا تصویر آن را جذاب تر می کند. هنگامی که یک محصول می تواند به طور موثر یک سبک زندگی جذاب یا منفعت را بفروشد، در این صورت مصرف کنندگان به احتمال زیاد خرید می کنند تا بتوانند آنچه را که تصویر ارائه می دهد تجربه کنند.
می تواند ارزان باشد: در حالی که هزینه اولیه خرید تجهیزات و نرم افزار مناسب می تواند پرهزینه باشد، گرفتن عکس ها خود فرآیندی نسبتاً ارزان است. هزینه آن بسیار کمتر از تبلیغات ویدیویی است و می تواند بسیار سریعتر از تبلیغات ویدیویی در اختیار مخاطبان قرار گیرد که انتشار آن به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.
لازم است بدانید که چیدمان در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی چیدمان دارای سه مرحله بودهاست که میتوان آن را به چیدمان و آمادهسازی صحنه برای سوژه، نورپردازی و تنظیم مناسب نور و نهایتاً محل دوربین دستهبندی کرد که تماماً روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی را شکل میدهد.
در حال حاضر از این روش برای صنعت تبلیغات استفاده میشود. بایستی در عکاسی چیدمان، تمامی جزئیات را در نظر گرفته و مطابق با زاویه دیدی که مخاطب دارد، اقدام به عکاسی نمود. در صورتی که در عکاسی چیدمان توجهی به این نکات نداشته بایم، نیم توانیم عکاسی مناسبی برای تبلیغ داشته باشیم.
برای این که بتوان به روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی رسید، لازم است که ابتدا طرح و چیدمان را روی کاغذ طراحی نموده و پس از نهایی شدن آن، شروع به عکاسی نمود. بهطور معمول، در این نوع از عکاسی، چندین مرحله تصاویری تهیه شده و پس از نهایی شدن طرح و ایده، عکسهای نهایی گرفته میشود.
لازم است بدانید که فلاشها میتوانند کنترلکننده مناسبی برای نور باشند که بهکارگیری آنها نیاز به صرف زمان، تمرین و هزینه دارد. در صورتی که میخواهید از نورپردازی ثابت در روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی بهره گیرید، میتوانید منابع نور را خودتان به وجود آورده یا از نور طبیعی استفاده نمایید.
استفاده از تکنیک نورپردازی از پشت، میتواند یکی از سبکهای عکاسی چیدمان باشد که برای عکاسان حرفه ای بسیار اهمیت دارد. همچنین در صورتی که میخواهید از تنظیمات ماکور دوربین در این شرایط استفاده کنید، باید مدنظر داشته باشید که به دلیل روشن بودن صحنه، دوربین باعث اختلال در نورپردازی شما خواهد شد.
هنگامی که نیاز است در قسمت جلویی سوژه سایه ایجاد شود، از این تکنیک استفاده میشود. اما در این روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی، اگر بخواهید که قسمت بیشتری از سوژه قابل مشاهده باشد، میتوان از نور طبیعی پنجره که در قسمت پشتی سوژه قرار دارد استفاده کرده و با بهرهگیری از یک رفلکتور نقره ای روی سوژه بازتاب نور داشته باشید.
استفاده از رفلکتور نقره ای باعث میشود که نور روشن تری داشته باشید. این تکنیک در زمانی به کار میآید که سوژه دارای جزئیاتی بسیار ظریف بوده و میخواهید آن را با درخشندگی خاصیی ارائه دهید. رفلکتور در این شرایط عالی عمل میکند.
زاویه نورپردازی با نگه داشتن دیفیوزر نزدیک
حال اگر سوژه عکاسی شما دارای سطحی براق باشد، به جای آن که به صورت مستقیم بازتاب نور روی آن داشته باشید، میتوانید نور را پخش نمایید. برای این کار باید از یک دیفیوزر استفاده کنید که در قسمت میانی رفلکتور و در بین نور و سوژه واقع شدهاست.
این تکنیک در چیدمان نور، باعث میشود که نوری ملایم داشته و با نزدیک شدن رفلکتور، سوژه را نور فرا گرفته و روشنتر میشود. از سویی دیگر دارای سایههایی روشن خواهد شد.
حال اگر سوژه عکاسی شما دارای سطحی براق باشد، به جای آن که به صورت مستقیم بازتاب نور روی آن داشته باشید، میتوانید نور را پخش نمایید. برای این کار باید از یک دیفیوزر استفاده کنید که در قسمت میانی رفلکتور و در بین نور و سوژه واقع شدهاست.
این تکنیک در چیدمان نور، باعث میشود که نوری ملایم داشته و با نزدیک شدن رفلکتور، سوژه را نور فرا گرفته و روشنتر میشود. از سویی دیگر دارای سایههایی روشن خواهد شد.
همانطور که از نام آن پیداست، عکاسی صنعتی در منزل به نوعی از عکاسی اطلاق می شود که توسط صاحب کسب و کار یا بستگان او از کالاها یا خدماتی که قصد فروش آن را دارند، در خانه و محل سکونت شخص گرفته می شود. در واقع این بدان معناست که چنین عکس هایی نیاز به تجهیزات خاصی ندارند و شما می توانید با کمترین راحتی محصول یا خدمات خود را حتی در محیط خانه خود تبلیغ کنید.
احتمالا تا به حال با صفحات مختلف اینستاگرام مواجه شده اید که به صورت مجازی لباس ها یا کیف و کفش های مختلفی را به فروش می رسانند و تصاویری از کالای مورد نظر را در حالی که در بخشی از خانه خود به نمایش گذاشته اند، مشاهده کرده اید. این عکس ها در واقع نمونه هایی از عکاسی صنعتی در منزل محسوب می شوند.
اگرچه عکس های خانگی منتشر شده در شبکه های اجتماعی از کیفیت هنری پایینی برخوردار هستند، اما این بدان معنا نیست که عکاسی صنعتی در خانه بدون ترفندها و تکنیک های عکاسی می تواند موثر باشد. بد نیست بدانید با یادگیری چند نکته ساده و ابتدایی می توانید تعداد زیادی عکس حرفه ای و هنرمندانه بگیرید.
یکی دیگر از نکاتی که باید در روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی مدنظر داشته باشید، طراحی و زیباسازی سوژه در زمان عکاسی میباشد. باید بتوانید با چیدمان و طراحی مناسب سوژه، بیننده را سرذوق آورده و سوژه را برای مخاطبان جذاب نمایید.
میتوان آنقدر سوژه را با طراحیهای زیبا و خلاقانه، تزئین نمود که مخاطبان آن را پیش روی خود دیده و مشتاق داشتن و برداشتن آن باشد. شاید بهترین و مرغوبترین محصولات و … با عدم طراحی مناسب، خوشایند مخاطب نبوده و به عنوان عکس تبلیغاتی مؤثر نباشد.
نکاتی برای عکاسی صنعتی میتوانید برای این کار ایده بگیرید. از نکاتی استفاده کنید که بتوانید چیدمان و طراحی خود را در عکاسی، برجسته کرده و عکاسی تبلیغاتی حرفه ای را ارائه دهید. در این میان به خاطر داشته باشید که در بررسی روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی، میبایست همزمان با طراحی و زیباسازی سوژه، به تنظیمات نور و دوربین خود و چیدمان مناسب آن نیز اقدام نمایید. در بسیاری از مواقع تنظیمات نا مناسب دوربین و نورپردازی، میتواند جذابیتهای یک طراحی مناسب را، کمرنگ نماید.
دیافراگم، سرعت شاتر و ISO سه ضلع مثلث نوردهی را تشکیل میدهند. آنها با هم همکاری میکنند تا عکسی که به درستی در معرض دید باشد تولید کنند. اگر یک متغیر تغییر کند، حداقل یکی از موارد دیگر نیز باید تغییر کند تا نوردهی صحیح حفظ شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقالات مرتبط را در توضیح هر عنوان مطالعه نمایید.
عدد ISO میزان حساسیت سنسور دوربین را نسبت به نور مشخص میکند. بطور مثال هر چقدر عدد ISO بالاتر باشد حساسیت سنسور دوربین نسبت به نور بیشتر است و اگر عدد ISO پایین باشد میزان حساسیت سنسور دوربین نسبت به نور کمتر است.
سرعت شاتر مدت زمانی است که نور برای ضربه زدن به سنسور مجاز است. در ثانیه اندازهگیری میشود. سرعت شاتر احتمالاً آسانترین درک از ضلعهای مثلث قرار گرفتن در معرض است. برای دو برابر شدن میزان نور، باید طول نوردهی را دو برابر کنیم. به عنوان مثال، حرکت از سرعت شاتر ۱/۶۰ ثانیه به ۱/۳۰ ثانیه باعث ایجاد نور میشود زیرا شاتر دو برابر بیشتر باز خواهد ماند. تغییر از سرعت شاتر ۱ ثانیه به ۸/۱ ثانیه میزان نوردهی را با سه توقف کاهش میدهد. چرا؟ از ۱ ثانیه تا ۱/۲ ثانیه یک توقف است. سپس ۱/۲ ثانیه تا ۱/۴ ثانیه یک توقف دیگر است. سرانجام، ۱/۴ ثانیه تا ۱/۸ ثانیه، نصف شدن زمان بازماندن شاتر یا توقف سوم است.
سرعت شاتر نشان دهنده سرعت باز شدن پرده و سپس بسته شدن آن است. این دقیقاً مدت زمانی است که وقتی دکمه انتشار شاتر را فشار دهید، اجازه میدهد تا نور به سنسور دوربین شما ضربه بزند. هر مقدار سرعت شاتر همچنین نشان دهنده «توقف» نور است. سرعت شاتر در کسری از ثانیه اندازهگیری میشود.
سرعت شاتر در کسری از ثانیه اندازهگیری میشود و نشان میدهد پردههای صفحه فیلم چقدر سریع باز و بسته میشوند.
سرعت شاتر میزان ورود نور به لنز و برخورد به سنسور تصویر یا صفحه فیلم را کنترل میکند. سرعت شاتر شما را قادر میسازد تا دنیا را در چند ثانیه تقسیم کنید، اما همچنین میتواند جهان را با سرعت بالاتر از سه و چهار ثانیه جذب کند (یا تا زمانی که عکاس بخواهد پرده را ببندد بهطور مداوم باز بماند).
ضربه محکم و ناگهانی شاتر در کسری از ثانیه، همچنین به شما امکان کنترل نحوه ضبط حرکت را میدهد. اگر سرعت شاتر از جسم یا زمینه سریعتر باشد، تصویر واضح میشود. اگر سرعت شاتر کندتر باشد، سوژه را تار خواهید دید.
به باران در طوفان بیندیشید، سرعت آن آب چقدر سریع است؟ قطرههای باران رگههایی از رنگ سفید غیرقابل تشخیص است. اما در 1 / 250th، قطرات باران در هوا میچرخند و میتوانید ورم کامل هر قطره آب را ببینید.
دیافراگم به اندازه دهانه دایره ای شکل در لنز گفته میشود که در نور قرار میگیرد. هرچه دهانه بزرگتر باشد، نور بیشتری به سنسور میرسد. در واقع، هر بار که مساحت آن دهانه را دو برابر کنید، میزان نور را دو برابر میکنید یا میزان نوردهی را با یک توقف افزایش میدهید. از طرف دیگر، اگر نیمی از مساحت دهانه را داشته باشید، نصف میزان برخورد نور با سنسور را کاهش میدهید.
دیافراگم لنز دهانه دیافراگم است که میزان عبور نور متمرکز از لنز را تعیین میکند.
مثلاً در یک توقف f کوچک، مثلاً f / 2، مقدار بسیار عظیمی از نور عبور میکند، حتی در کسری از ثانیه. اما در f / 22، هنگامی که دیافراگم شاید در کمترین حالت خود باشد، فقط مقدار کمی نور (حتی در سرعت شاتر طولانیتر) نیز وارد میشود.
نکته جالب در مورد دیافراگم و اعداد f این است که تا زمانی که عدد f ثابت نگه داشته شود فاصله کانونی لنز مهم نیست. این بدان دلیل است که معادله حسابی که عدد f را تعیین میکند نشان میدهد که همان میزان نور در لنز ۳۵ میلیمتر با لنز ۱۰۰ میلیمتر با سرعت شاتر 1 / 125s از لنز عبور میکند.
اندازه دیافراگم بدون شک متفاوت است، اما میزان عبور نور از آن یکسان است.
دیافراگم روشنایی تصویری را که از لنز عبور میکند و روی حسگر تصویر میافتد کنترل میکند. این به صورت f-number (به صورت “f /” و به دنبال آن یک عدد نوشته میشود) بیان میشود، مانند f / 1.4، f / 2، f / 2.8، / f4، f / 5.6، f / 8، f / 11، f / 16، f / 22 یا f / 32.
همانطور که اشاره کردیم تنظیم دیافراگم با شماره f نشان داده میشود، در حالی که هر عدد f نشان دهنده یک «توقف» نور است.
در نظر داشته باشید هر چقدر دیافراگم شما بالاتر در نظر گرفته شود یا همان دهانه لنز شما بسته تر باشد، میزان عمق میدان از سوژه یا تصویر کمتر خواهد شد واگر عدد دیافراگم شما کم باشد یا دهانه لنز شما کاملاً باز باشد، نور بیشتری دریافت خواهید کرد و تصویر نیز تار خواهد شد.
استودیو سمائی با سابقه ای درخشان، تصاویری حرفهای و ماندگار از کالا یا محصولات شما را در ذهن مشتریانتان نمایان میکند. مجموعه ما با تیمی متخصص به مدیریت مهدی سمائی که خود کارشناس تولید محتوای بصری بوده، با دارا بودن تجهیزاتی مدرن و به روز، عکسبرداری از محصولات کوچک و بزرگ با پس زمینه دل خواهتان را به صورت کاملا حرفه ای ارائه می دهد. در مجموعه ما تمامی نکات مانند پس زمینه، چینش کالا یا محصول، شناسایی قشر مخاطبانی که قرار است تحت تأثیر عکس قرار گیرند، تأثیر روانشناسی رنگها بر ذهن افراد، هارمونی و تضاد رنگها و تأثیر تمامی این عوامل بر روی خروجی عکس مورد بررسی قرار میگیرد.در استدیو سمائی، عکاسی از فلزات استیل ، براق یا مات مانند سینی، قابلمه، شیرآلات و وسایل آشپزخانه به صورت کاملا حرفه ای انجام میگردد.
برای پروژههای معماری، مجتمعهای مسکونی، تجاری و اداری که در نظر دارید، استودیو سمائی با رعایت تمامی استانداردها و کنتراست نور و زوایای دلخواهتان تصویری مهندسی و شکیل از هر قسمت از پروژهٔ شما عکسبرداری میکند. هم چنین از مواد غذایی، کیک و شیرینی، فست فود، غذای ایرانی و مواردی از این دست با جلوه ای ویژه عکسبرداری میشود.
برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان کافیست باما تماس بگیرید
88780557-09121037643
قیمت عکاسی صنعتی 1401
تعرفه عکاسی صنعتی با توجه به پارامتر های زیر محاسبه میگردد. در نظر داشته باشید قیمت نهایی کلیه تعرفه های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی استودیو سمائی تا آخر سال 1401 با تخفیف 30% محاسبه و اعمال میگردد. به طور تقریبی میتوان گفت تعرفه عکاسی صنعتی حرفه ای و تخصصی در استودیو سمائی از 100 هزار الی 1 میلیون تومان بابت هر فریم عکس می باشد.
هزینه های عمومی عکاسی صنعتی
1- عکاسان صنعتی اکثرا به صورت ساعتی حقوق میگیرند و نوع کارشان به 2 بخش نیمه وقت (4 ساعت) و تمام وقت(8 ساعت) تقسیم بندی میشود.
2- هزینه های هر ساعت عکاسی صنعتی بسته به شهر محل سکونت و میزان تجربه و تخصص عکاس متفاوت است. (بهتر است قبل از شروع به کار قیمت را با توجه به نکات ذکر شده از عکاس یا شرکت مربوطه استعلام نمایید)
3- تعداد عکس های گرفته شده بر هزینه تمام شده عکاسی تاثیر مستقیم دارد.
هزینه های جانبی عکاسی صنعتی
1- چاپ عکس های گرفته شده شامل هزینه اضافی خواهد بود.
2- ویرایش عکس ها ممکن است به صورت جداگانه از مشتری دریافت گردد.
3- هزینه های ایاب و ذهاب عموماً بر عهده مشتری می باشد.
4- هزینه رزرو عکاس معمولاً 50 درصد هزینه کل عکاسی می باشد.
برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان کافیست باما تماس بگیرید
88780557-09121037643
عکاسی تبلیغاتی نوعی عکاسی است که بر عکس گرفتن برای تبلیغات پر تاثیر تمرکز می کند، مانند آنچه در یک مجله می بینید. این تصاویر معمولاً با کیفیت بالا، کنترل شده و دارای عناصری هستند که برای تعامل با مخاطبان طراحی شده اند.
به عنوان مثال، یک برند لباس احتمالاً از این نوع عکاسی برای بازاریابی خط لباس پاییزی خود استفاده می کند، که تصاویری را به نمایش می گذارد که به طور خاص برای جذب بینندگان و ارائه پیام برند طراحی شده اند.
با این سبک از عکاسی، هدف همچنان فروش یک محصول یا خدمات است. با این حال، تمرکز کمتر بر روی محصول است و بیشتر در مورد روایتی است که آیتم نشان می دهد. این تصویر فوقالعاده معمولاً با قرار دادن آن در یک زمینه مجلل، جذابتر از چیزی است که واقعاً هست.
نشاندهنده نام تجاری: عکسهای تبلیغاتی با یکپارچگی میتوانند به پرورش صدای به یاد ماندنی و لحن برند یک شرکت کمک کنند. مردم بیشتر با سبک عکاسی سازمان آشنا می شوند و می تواند به توسعه ابتکارات تبلیغاتی و آگاهی برند کمک کند.
دسترسی به رسانه های اجتماعی را فراهم می کند: با رسیدن بیشتر عکس های تبلیغاتی به پلتفرم های دیجیتال، این تصاویر پتانسیل دسترسی به میلیون ها نفر در سراسر جهان را دارند. این نه تنها می تواند به افزایش فروش کمک کند، بلکه تصویری که در فضای مجازی پخش می شود می تواند توجه قابل توجهی را به شرکت و عکاس جلب کند.
یک پیام ارائه می کند: عکاسی تبلیغاتی می تواند بر اساس زمینه تصویر و آنچه که نشان می دهد، پیام خاصی را به مخاطب ارائه دهد. برای تأکید بیشتر بر هدف، چند خط متن می تواند به اطمینان حاصل شود که مشتریان متوجه معنای تصویر می شوند.
مصرف کنندگان را به خرید ترغیب می کند: یک عکس تبلیغاتی موفق می تواند مردم را برای خرید یک محصول ترغیب کند زیرا تصویر آن را جذاب تر می کند. هنگامی که یک محصول می تواند به طور موثر یک سبک زندگی جذاب یا منفعت را بفروشد، در این صورت مصرف کنندگان به احتمال زیاد خرید می کنند تا بتوانند آنچه را که تصویر ارائه می دهد تجربه کنند.
می تواند ارزان باشد: در حالی که هزینه اولیه خرید تجهیزات و نرم افزار مناسب می تواند پرهزینه باشد، گرفتن عکس ها خود فرآیندی نسبتاً ارزان است. هزینه آن بسیار کمتر از تبلیغات ویدیویی است و می تواند بسیار سریعتر از تبلیغات ویدیویی در اختیار مخاطبان قرار گیرد که انتشار آن به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.
لازم است بدانید که چیدمان در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی چیدمان دارای سه مرحله بودهاست که میتوان آن را به چیدمان و آمادهسازی صحنه برای سوژه، نورپردازی و تنظیم مناسب نور و نهایتاً محل دوربین دستهبندی کرد که تماماً روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی را شکل میدهد.
در حال حاضر از این روش برای صنعت تبلیغات استفاده میشود. بایستی در عکاسی چیدمان، تمامی جزئیات را در نظر گرفته و مطابق با زاویه دیدی که مخاطب دارد، اقدام به عکاسی نمود. در صورتی که در عکاسی چیدمان توجهی به این نکات نداشته بایم، نیم توانیم عکاسی مناسبی برای تبلیغ داشته باشیم.
برای این که بتوان به روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی رسید، لازم است که ابتدا طرح و چیدمان را روی کاغذ طراحی نموده و پس از نهایی شدن آن، شروع به عکاسی نمود. بهطور معمول، در این نوع از عکاسی، چندین مرحله تصاویری تهیه شده و پس از نهایی شدن طرح و ایده، عکسهای نهایی گرفته میشود.
لازم است بدانید که فلاشها میتوانند کنترلکننده مناسبی برای نور باشند که بهکارگیری آنها نیاز به صرف زمان، تمرین و هزینه دارد. در صورتی که میخواهید از نورپردازی ثابت در روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی بهره گیرید، میتوانید منابع نور را خودتان به وجود آورده یا از نور طبیعی استفاده نمایید.
استفاده از تکنیک نورپردازی از پشت، میتواند یکی از سبکهای عکاسی چیدمان باشد که برای عکاسان حرفه ای بسیار اهمیت دارد. همچنین در صورتی که میخواهید از تنظیمات ماکور دوربین در این شرایط استفاده کنید، باید مدنظر داشته باشید که به دلیل روشن بودن صحنه، دوربین باعث اختلال در نورپردازی شما خواهد شد.
هنگامی که نیاز است در قسمت جلویی سوژه سایه ایجاد شود، از این تکنیک استفاده میشود. اما در این روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی، اگر بخواهید که قسمت بیشتری از سوژه قابل مشاهده باشد، میتوان از نور طبیعی پنجره که در قسمت پشتی سوژه قرار دارد استفاده کرده و با بهرهگیری از یک رفلکتور نقره ای روی سوژه بازتاب نور داشته باشید.
استفاده از رفلکتور نقره ای باعث میشود که نور روشن تری داشته باشید. این تکنیک در زمانی به کار میآید که سوژه دارای جزئیاتی بسیار ظریف بوده و میخواهید آن را با درخشندگی خاصیی ارائه دهید. رفلکتور در این شرایط عالی عمل میکند.
زاویه نورپردازی با نگه داشتن دیفیوزر نزدیک
حال اگر سوژه عکاسی شما دارای سطحی براق باشد، به جای آن که به صورت مستقیم بازتاب نور روی آن داشته باشید، میتوانید نور را پخش نمایید. برای این کار باید از یک دیفیوزر استفاده کنید که در قسمت میانی رفلکتور و در بین نور و سوژه واقع شدهاست.
این تکنیک در چیدمان نور، باعث میشود که نوری ملایم داشته و با نزدیک شدن رفلکتور، سوژه را نور فرا گرفته و روشنتر میشود. از سویی دیگر دارای سایههایی روشن خواهد شد.
حال اگر سوژه عکاسی شما دارای سطحی براق باشد، به جای آن که به صورت مستقیم بازتاب نور روی آن داشته باشید، میتوانید نور را پخش نمایید. برای این کار باید از یک دیفیوزر استفاده کنید که در قسمت میانی رفلکتور و در بین نور و سوژه واقع شدهاست.
این تکنیک در چیدمان نور، باعث میشود که نوری ملایم داشته و با نزدیک شدن رفلکتور، سوژه را نور فرا گرفته و روشنتر میشود. از سویی دیگر دارای سایههایی روشن خواهد شد.
همانطور که از نام آن پیداست، عکاسی صنعتی در منزل به نوعی از عکاسی اطلاق می شود که توسط صاحب کسب و کار یا بستگان او از کالاها یا خدماتی که قصد فروش آن را دارند، در خانه و محل سکونت شخص گرفته می شود. در واقع این بدان معناست که چنین عکس هایی نیاز به تجهیزات خاصی ندارند و شما می توانید با کمترین راحتی محصول یا خدمات خود را حتی در محیط خانه خود تبلیغ کنید.
احتمالا تا به حال با صفحات مختلف اینستاگرام مواجه شده اید که به صورت مجازی لباس ها یا کیف و کفش های مختلفی را به فروش می رسانند و تصاویری از کالای مورد نظر را در حالی که در بخشی از خانه خود به نمایش گذاشته اند، مشاهده کرده اید. این عکس ها در واقع نمونه هایی از عکاسی صنعتی در منزل محسوب می شوند.
اگرچه عکس های خانگی منتشر شده در شبکه های اجتماعی از کیفیت هنری پایینی برخوردار هستند، اما این بدان معنا نیست که عکاسی صنعتی در خانه بدون ترفندها و تکنیک های عکاسی می تواند موثر باشد. بد نیست بدانید با یادگیری چند نکته ساده و ابتدایی می توانید تعداد زیادی عکس حرفه ای و هنرمندانه بگیرید.
یکی دیگر از نکاتی که باید در روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی مدنظر داشته باشید، طراحی و زیباسازی سوژه در زمان عکاسی میباشد. باید بتوانید با چیدمان و طراحی مناسب سوژه، بیننده را سرذوق آورده و سوژه را برای مخاطبان جذاب نمایید.
میتوان آنقدر سوژه را با طراحیهای زیبا و خلاقانه، تزئین نمود که مخاطبان آن را پیش روی خود دیده و مشتاق داشتن و برداشتن آن باشد. شاید بهترین و مرغوبترین محصولات و … با عدم طراحی مناسب، خوشایند مخاطب نبوده و به عنوان عکس تبلیغاتی مؤثر نباشد.
نکاتی برای عکاسی صنعتی میتوانید برای این کار ایده بگیرید. از نکاتی استفاده کنید که بتوانید چیدمان و طراحی خود را در عکاسی، برجسته کرده و عکاسی تبلیغاتی حرفه ای را ارائه دهید. در این میان به خاطر داشته باشید که در بررسی روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی، میبایست همزمان با طراحی و زیباسازی سوژه، به تنظیمات نور و دوربین خود و چیدمان مناسب آن نیز اقدام نمایید. در بسیاری از مواقع تنظیمات نا مناسب دوربین و نورپردازی، میتواند جذابیتهای یک طراحی مناسب را، کمرنگ نماید.
دیافراگم، سرعت شاتر و ISO سه ضلع مثلث نوردهی را تشکیل میدهند. آنها با هم همکاری میکنند تا عکسی که به درستی در معرض دید باشد تولید کنند. اگر یک متغیر تغییر کند، حداقل یکی از موارد دیگر نیز باید تغییر کند تا نوردهی صحیح حفظ شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقالات مرتبط را در توضیح هر عنوان مطالعه نمایید.
عدد ISO میزان حساسیت سنسور دوربین را نسبت به نور مشخص میکند. بطور مثال هر چقدر عدد ISO بالاتر باشد حساسیت سنسور دوربین نسبت به نور بیشتر است و اگر عدد ISO پایین باشد میزان حساسیت سنسور دوربین نسبت به نور کمتر است.
سرعت شاتر مدت زمانی است که نور برای ضربه زدن به سنسور مجاز است. در ثانیه اندازهگیری میشود. سرعت شاتر احتمالاً آسانترین درک از ضلعهای مثلث قرار گرفتن در معرض است. برای دو برابر شدن میزان نور، باید طول نوردهی را دو برابر کنیم. به عنوان مثال، حرکت از سرعت شاتر ۱/۶۰ ثانیه به ۱/۳۰ ثانیه باعث ایجاد نور میشود زیرا شاتر دو برابر بیشتر باز خواهد ماند. تغییر از سرعت شاتر ۱ ثانیه به ۸/۱ ثانیه میزان نوردهی را با سه توقف کاهش میدهد. چرا؟ از ۱ ثانیه تا ۱/۲ ثانیه یک توقف است. سپس ۱/۲ ثانیه تا ۱/۴ ثانیه یک توقف دیگر است. سرانجام، ۱/۴ ثانیه تا ۱/۸ ثانیه، نصف شدن زمان بازماندن شاتر یا توقف سوم است.
سرعت شاتر نشان دهنده سرعت باز شدن پرده و سپس بسته شدن آن است. این دقیقاً مدت زمانی است که وقتی دکمه انتشار شاتر را فشار دهید، اجازه میدهد تا نور به سنسور دوربین شما ضربه بزند. هر مقدار سرعت شاتر همچنین نشان دهنده «توقف» نور است. سرعت شاتر در کسری از ثانیه اندازهگیری میشود.
سرعت شاتر در کسری از ثانیه اندازهگیری میشود و نشان میدهد پردههای صفحه فیلم چقدر سریع باز و بسته میشوند.
سرعت شاتر میزان ورود نور به لنز و برخورد به سنسور تصویر یا صفحه فیلم را کنترل میکند. سرعت شاتر شما را قادر میسازد تا دنیا را در چند ثانیه تقسیم کنید، اما همچنین میتواند جهان را با سرعت بالاتر از سه و چهار ثانیه جذب کند (یا تا زمانی که عکاس بخواهد پرده را ببندد بهطور مداوم باز بماند).
ضربه محکم و ناگهانی شاتر در کسری از ثانیه، همچنین به شما امکان کنترل نحوه ضبط حرکت را میدهد. اگر سرعت شاتر از جسم یا زمینه سریعتر باشد، تصویر واضح میشود. اگر سرعت شاتر کندتر باشد، سوژه را تار خواهید دید.
به باران در طوفان بیندیشید، سرعت آن آب چقدر سریع است؟ قطرههای باران رگههایی از رنگ سفید غیرقابل تشخیص است. اما در 1 / 250th، قطرات باران در هوا میچرخند و میتوانید ورم کامل هر قطره آب را ببینید.
دیافراگم به اندازه دهانه دایره ای شکل در لنز گفته میشود که در نور قرار میگیرد. هرچه دهانه بزرگتر باشد، نور بیشتری به سنسور میرسد. در واقع، هر بار که مساحت آن دهانه را دو برابر کنید، میزان نور را دو برابر میکنید یا میزان نوردهی را با یک توقف افزایش میدهید. از طرف دیگر، اگر نیمی از مساحت دهانه را داشته باشید، نصف میزان برخورد نور با سنسور را کاهش میدهید.
دیافراگم لنز دهانه دیافراگم است که میزان عبور نور متمرکز از لنز را تعیین میکند.
مثلاً در یک توقف f کوچک، مثلاً f / 2، مقدار بسیار عظیمی از نور عبور میکند، حتی در کسری از ثانیه. اما در f / 22، هنگامی که دیافراگم شاید در کمترین حالت خود باشد، فقط مقدار کمی نور (حتی در سرعت شاتر طولانیتر) نیز وارد میشود.
نکته جالب در مورد دیافراگم و اعداد f این است که تا زمانی که عدد f ثابت نگه داشته شود فاصله کانونی لنز مهم نیست. این بدان دلیل است که معادله حسابی که عدد f را تعیین میکند نشان میدهد که همان میزان نور در لنز ۳۵ میلیمتر با لنز ۱۰۰ میلیمتر با سرعت شاتر 1 / 125s از لنز عبور میکند.
اندازه دیافراگم بدون شک متفاوت است، اما میزان عبور نور از آن یکسان است.
دیافراگم روشنایی تصویری را که از لنز عبور میکند و روی حسگر تصویر میافتد کنترل میکند. این به صورت f-number (به صورت “f /” و به دنبال آن یک عدد نوشته میشود) بیان میشود، مانند f / 1.4، f / 2، f / 2.8، / f4، f / 5.6، f / 8، f / 11، f / 16، f / 22 یا f / 32.
همانطور که اشاره کردیم تنظیم دیافراگم با شماره f نشان داده میشود، در حالی که هر عدد f نشان دهنده یک «توقف» نور است.
در نظر داشته باشید هر چقدر دیافراگم شما بالاتر در نظر گرفته شود یا همان دهانه لنز شما بسته تر باشد، میزان عمق میدان از سوژه یا تصویر کمتر خواهد شد واگر عدد دیافراگم شما کم باشد یا دهانه لنز شما کاملاً باز باشد، نور بیشتری دریافت خواهید کرد و تصویر نیز تار خواهد شد.