بدون-دسته

Jewelry photography

استودیو عکاسی سمائی

استودیو سمائی با سابقه ای درخشان، تصاویری حرفه‌ای و ماندگار از زیورآلات شما را در ذهن مشتریانتان نمایان می‌کند. مجموعه ما با تیمی متخصص به مدیریت مهدی سمائی که خود کارشناس تولید محتوای بصری بوده، با دارا بودن تجهیزاتی مدرن و به روز، عکسبرداری از محصولات کوچک و بزرگ با پس زمینه دل خواهتان را به صورت کاملا حرفه ای ارائه می دهد. در مجموعه ما تمامی نکات مانند پس زمینه، ترکیب‌بندی، شناسایی قشر مخاطبانی که قرار است تحت تأثیر عکس قرار گیرند، تأثیر روانشناسی رنگ‌ها بر ذهن افراد، هارمونی و تضاد رنگ‌ها و تأثیر تمامی این عوامل بر روی خروجی عکس مورد بررسی قرار می‌گیرد.در استودیو سمائی، عکاسی از فلزات استیل، براق یا مات، طلا و جواهر، تابلوهای ورق طلا به صورت کاملا حرفه ای انجام میگردد.

برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان کافیست باما تماس بگیرید

88780557-09121037643

نمونه کار های عکاسی جواهرات
تعرفه عکاسی جواهرات

تعرفه‌های عکاسی زیورآلات

قیمت عکاسی طلا و جواهر 1401

تعرفه عکاسی صنعتی طلا و جواهر با توجه به پارامتر های زیر محاسبه می‌گردد. در نظر داشته باشید قیمت نهایی کلیه تعرفه های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی استودیو سمائی تا آخر سال 1401 با تخفیف 30% محاسبه و اعمال می‌گردد. به طور تقریبی می‌توان گفت تعرفه عکاسی صنعتی حرفه ای و تخصصی در استودیو سمائی از 100 هزار الی 1 میلیون تومان بابت هر فریم عکس می باشد.

هزینه های عمومی عکاسی صنعتی طلا و جواهر

1- عکاسان صنعتی طلا و جواهر اکثرا به صورت ساعتی حقوق می‌گیرند و نوع کارشان به 2 بخش نیمه وقت (4 ساعت) و تمام وقت(8 ساعت) تقسیم بندی می‌شود.

2- هزینه های هر ساعت عکاسی صنعتی طلا و جواهر بسته به شهر محل سکونت و میزان تجربه و تخصص عکاس و زمان صرف شده برای ادیت عکس متفاوت است. (بهتر است قبل از شروع به کار قیمت را با توجه به نکات ذکر شده از عکاس یا شرکت مربوطه استعلام نمایید)

3- تعداد عکس های گرفته شده بر هزینه تمام شده عکاسی تاثیر مستقیم دارد.

هزینه های جانبی عکاسی صنعتی طلا و جواهر

1- چاپ عکس های گرفته شده شامل هزینه اضافی خواهد بود.

2- ویرایش عکس ها ممکن است به صورت جداگانه از مشتری دریافت گردد.

3- هزینه های ایاب و ذهاب عموماً بر عهده مشتری می باشد.

4- هزینه رزرو عکاس معمولاً 50 درصد هزینه کل عکاسی می باشد.

برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان کافیست باما تماس بگیرید

88780557-09121037643

۱۰‭ ‬نکته‭ ‬آموزشی‭ ‬برای‭ ‬عکاسی‭ ‬از‭ ‬جواهرات

من به شما نشان خواهم داد که چگونه از آن انعکاس ها و تابش های خیره کننده اجتناب کنید و همچنین چگونه عکس های جواهرات خود را طوری تنظیم کنید که شبیه عکس های حرفه ای به نظر برسند.

از آنجایی که جواهرات بیشتر از مواد بازتابنده ساخته شده اند، به این معنی است که گرفتن رنگ ها سخت است. توصیه ما این است که از پس زمینه سفید استفاده کنید که باید رنگ واقعی جواهرات شما را دقیق نگه دارد.

با استفاده از یک روتختی سفید یا یک چادر سبک اختصاصی، یک استودیوی خانگی کوچک برای خود بسازید. از طرف دیگر، می‌توانید از یک جعبه مقوایی قدیمی استفاده کنید و ورق سفید را روی آن بپوشانید و هر گونه چین و خط را صاف کنید تا پس‌زمینه یکپارچه به نظر برسد.

خوب است که جواهرات خود را روی سطح رها کنید و از زاویه ای بالاتر از آن عکس بگیرید. اما اگر ترجیح می‌دهید کمی حرفه‌ای‌تر به نظر برسد، به شما توصیه می‌کنیم نیم تنه مانکن بخرید.

آنها در زوایای انتخاب کمی بیشتر به شما می‌دهند و در عین حال، آیتم را طبیعی جلوه می‌دهند.

اگر نمی‌خواهید نیم تنه مانکن بخرید  چند جعبه کوچک برای قرار دادن زیر ملحفه سفید پیدا کنید.

این می تواند ظاهری به استودیوی خانگی شما بدهد و برای عکاسی از حلقه ها، گردنبندها و گوشواره ها در سطوح مختلف، همه در یک عکس ایده آل است.

در مرحله اول، از استفاده از فلاش داخلی دوربین خود اجتناب کنید. این فلاش برای عکاسی از جواهرات بسیار مستقیم و خشن است. شما فقط با انعکاس‌های خشن و خیره‌کننده‌ای مواجه می‌شوید که زمان زیادی را صرف ویرایش آن‌ها خواهید کرد.

هدف کلی نورپردازی هنگام عکاسی از جواهرات، نرم نگه داشتن آن و به حداقل رساندن سایه ها است. ممکن است فکر کنید استفاده از فلاش بی معنی است، اما می توان آن را تغییر داد.

اگر واقعاً می‌خواهید از فلاش استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که نور را پخش یا منعکس می‌کنید. یک بازتابنده سفید برای خود تهیه کنید زیرا تمام نور مستقیم را بدون ریخته‌گری رنگ منعکس می‌کند.

نور فلاش‌های خارج از دوربین و حتی فلاش‌های پاپ‌آپ را می‌توان با قرار دادن درپوش پخش‌کننده یا اسکریم در جلوی آن کاهش داد. هرچه پخش کننده ضخیم تر باشد بهتر است زیرا بازتاب ها را کاهش می دهد.

نور طبیعی ایده آل بهترین دوست شما در هنگام عکاسی از جواهرات خواهد بود. شما همچنان می خواهید نور خورشید غیرمستقیم باشد، بنابراین در یک روز ابری عکس بگیرید و تنظیمات خود را به بزرگترین پنجره ای که دارید نزدیک کنید.

درست قبل از شروع تصویربرداری به یاد داشته باشید که سایر منابع نور غیر ضروری را در اتاق خاموش کنید. مهم است که انواع مختلف نور را که ممکن است منجر به دمای رنگ نامتعادل شود، مخلوط نکنید.

 

برخورد با بازتاب ها

هنگام عکاسی از جواهرات به خاطر داشته باشید که فلزات و سنگ های قیمتی بسیار منعکس کننده هستند. بنابراین، تا زمانی که آن را به حساب نیاورید، با انعکاس‌هایی روی سطح مواجه خواهید شد که می‌تواند بیشتر حواس‌تان را پرت کند تا خوشایند.

هیچ علم دقیقی در مورد چگونگی جلوگیری از بازتاب در هنگام عکاسی از جواهرات وجود ندارد. این همه آزمون و خطا است مانند بسیاری از چیزها در عکاسی. اما برای گرفتن عکس هایی با ظاهر تمیز، نور خود را بالای سر قرار دهید و به سمت جواهرات بتابید. اگر از چندین نور استفاده می کنید، آنها را در 45 درجه در دو طرف قرار دهید تا سایه ها کاهش یابد.

به طور خلاصه، هر روشی را که برای نورپردازی جواهرات خود انتخاب می کنید (به طور طبیعی یا با فلاش) تمام تلاش خود را برای از بین بردن سایه ها انجام دهید. منابع نوری بزرگ نزدیکتر به جواهرات نور ملایمی ایجاد می کنند در حالی که منابع نور دورتر نور را سخت تر می کنند.

زیبایی عکاسی از جواهرات این است که شی کوچک و زیبا است. برای حفظ ظاهر خوب آن در یک عکس، نباید کار زیادی انجام دهید. با این گفته مهم است که از ترکیب غافل نشوید. عکس را ساده نگه دارید و روی خود مورد تمرکز کنید.

هنگامی که از گردنبند، گوشواره یا آویز عکاسی می کنید، بهتر است آنها را در محل نشان دهید تا اینکه فقط صاف دراز بکشید. اگر برای مقاصد تجاری از جواهرات عکس می گیرید، عکس را طوری بسازید که مشتری بتواند تصور کند که چگونه به آنها نگاه می کند.

استفاده از نیم تنه مانکن همانطور که قبلاً گفتیم راهی برای رسیدن به آن خواهد بود. از طرف دیگر، یک مدل برای پوشیدن اقلام به جای آن استخدام کنید.

اگر نمی خواهید زیورآلات صاف روی یک سطح قرار بگیرند، برای خود سیم ماهیگیری تهیه کنید و وسایل خود را به آن وصل کنید. آن را از بالا با یک پس زمینه ساده در پشت آویزان کنید و سپس سیم را ویرایش کنید تا به نظر برسد که در هوا شناور است!

فراموش نکنید که از قبل جواهرات را تمیز کنید تا اثر انگشت از بین برود. یک جفت پارچه بدون پرز برای رسیدگی به اقلام در حالی که آنها را در عکس قرار می دهید، تهیه کنید.

یک عکس خوب از هر چیزی به عکاس مربوط می شود و نه دوربین. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم نیست که از چه مارک یا مدلی استفاده می کنید.

در عوض، باید توجه خود را روی استفاده از لنز مناسب برای گرفتن بهترین عکس‌های جواهرات متمرکز کنید. شما به دیافراگم در ناحیه F/1.4-F/4 نیاز دارید.

بیشتر لنزهای کیت فقط به اندازه F/3.5 عرض دارند (و این حدود 18 میلی متر است) بنابراین فاصله کانونی برای استفاده از تجهیزات استاندارد بسیار کوتاه و دیافراگم بسیار باریک خواهد بود.

ممکن است متوجه شوید که دوربین شما یک عملکرد ماکرو اختصاصی داشته باشد، آیا عالی به نظر می رسد؟ خوب همیشه نه این حالت‌های صحنه همچنان توسط لنز متصل محدود می‌شوند. در حالت ایده آل برای عکاسی از جواهرات، باید یک لنز ماکرو خریداری کنید.

در حالی که لنزهای ماکرو معمولاً از اکثر لنزهای کیت سنگین‌تر هستند (به دلیل مقدار شیشه – و کیفیت آن) به این معنی نیست که همه آنها گران هستند.

می‌توانید لنزهای ماکرو را برای اکثر دوربین‌های DSLR و بدون آینه خریداری کنید. لنزهای ماکرو در محدوده کوچکی از فواصل کانونی بین 60 تا 150 میلی متر هستند. هر چیزی در این محدوده برای عکاسی از جواهرات خوب است.

لنزهای ماکرو کوتاه‌تر از 50 میلی‌متر، هر چه عریض‌تر شود، مقدار کمی اعوجاج را نشان می‌دهند. آخرین چیزی که شما می خواهید این است که جواهرات شما مخدوش به نظر برسند.

اگر قصد خرید یک لنز ماکرو را دارید، لنزهایی را در نظر بگیرید که با بزرگنمایی 1:1 تبلیغ می شود. این به این معنی است که نحوه نمایش آن در عکس شما به همان اندازه در زندگی واقعی است. ممکن است ماکروهای ارزان‌تری را در بزرگ‌نمایی 2:1 ببینید – برای اهداف دقیق، تمام تلاش خود را بکنید تا از آنها اجتناب کنید.

یکی دیگر از مشخصات برای نگاه کردن به حداقل فاصله فوکوس لنز ماکرو. به این ترتیب می توانید به جواهرات نزدیک شوید و همچنان از فوکوس خودکار (AF) استفاده کنید. برخی از لنزهای ماکرو به شما این امکان را می دهند که بیشتر از سایرین به آنها نزدیک شوید.

به دلیل مقیاس کوچک جواهرات، ثابت نگه داشتن دوربین در دست هنگام فوکوس با عمق میدان بسیار کم به این معنی است که شما در معرض خطر از دست دادن فوکوس هستید و این یعنی فاجعه!

به همین دلیل است که سرمایه گذاری روی یک سه پایه قابل اعتماد مهم است. نه تنها می‌توانید فوکوس را از دست بدهید، بلکه اگر با سرعت شاتر پایین‌تر (زیر 1/30) عکس می‌گیرید، می‌توانید در حین گرفتن عکس دچار لرزش دوربین نیز شوید.

اگرچه صرفاً قرار دادن دوربین خود بر روی سه پایه تمام مشکلات فنی مربوط به وضوح را حل نمی کند. هنگام گرفتن عکس، اگر با سرعت شاتر کمتر از 1/30 عکاسی می کنید، از یک تایمر 2 ثانیه ای یا کابل شاتر استفاده کنید تا در هنگام گرفتن عکس مستقیماً دوربین را لمس نکنید.

بسته به جواهراتی که می خواهید از آن عکس بگیرید، نقطه فوکوس شما متفاوت خواهد بود. اما به طور معمول، بزرگترین سنگ قیمتی در نمایشگاه بهترین مکان برای شروع خواهد بود.

اگر یک حلقه ساده است، سعی کنید روی نزدیکترین لبه به دوربین یا هر کتیبه یا الگوی قابل مشاهده روی سطح تمرکز کنید.

به دلیل اندازه جواهرات، استفاده از یک نقطه فوکوس خودکار که می توانید در اطراف صفحه نمایش خود حرکت دهید تا تنظیم کنید، برای این نوع عکاسی خوب است. نقطه AF را روی لبه ای قرار دهید که دوربین بتواند کنتراست بین رنگ ها روشنایی را تشخیص دهد.

اگر احساس ماجراجویی می کنید، برخی از عکاسان حرفه ای محصولات به جای آن از فوکوس دستی (MF) استفاده می کنند. به نظر آنها کمی قابل اعتمادتر و واضح تر است، اما عادت کردن به آن زمان می برد و همه دوربین ها این عملکرد را ندارند.

در حالی که عکاسی در دیافراگم های باز از مزایای یک عکس روشن تر برخوردار است، عمق میدان را کاهش می دهد، اما اگر برای مثال از یک حلقه عکاسی می کنید خوب است، اما اگر از یک مجموعه جواهرات کامل عکس می گیرید نه.

چرا باید از Focus Stacking استفاده کنید

این جایی است که شما یک سری عکس می گیرید (در همان نقطه) اما هر بار نقطه فوکوس را از پایین تصویر به بالا منتقل می کنید. این منجر به یک سری عکس می شود که در آن قسمت های مختلف جواهرات در فوکوس هستند.

سپس این موردی است که تمام آن عکس‌ها را به ویرایش و ترکیب آن‌ها با هم با استفاده از ماسک‌های لایه‌ای برای پنهان کردن تمام نواحی تار می‌پردازیم. در پایان باید با یک ضربه تیز از جلو به عقب به پایان برسانید.

قبلاً به مشکلات اختلاط منابع نور اشاره کردیم. می تواند منجر به دو (یا بیشتر) دمای رنگ متفاوت شود. دوربین شما بهترین کار را برای متعادل کردن آن انجام می دهد، اما بهتر است در وهله اول این کار را انجام ندهید.

دقت رنگ هنگام عکاسی از جواهرات مهم است به خصوص اگر این کار را برای مشتری انجام می دهید. آخرین چیزی که می خواهید این است که اقلام شبیه واقعی به نظر نرسند این فقط باعث شکایت و بازگشت مشتری شما می شود.

اگر دمای رنگ شما کمی پایین به نظر می رسد و جواهرات در دوربین مانند آنچه می بینید ظاهر نمی شوند، باید تعادل رنگ خود را تغییر دهید.

اولا، من عکسبرداری با فرمت RAW را توصیه می کنم. این به شما بیشترین عرض جغرافیایی را می دهد که بعداً عکس را در مرحله پس از تولید مجدد متعادل کنید.

در مرحله دوم، می توانید از یک کارت خاکستری استفاده کنید. در حالی که دوربین را در حالت تعادل رنگ سفید خودکار (AWB) قرار دارید، می‌توانید از این کارت در عکس یا از قبل گرفته شده برای به‌عنوان یک زنگ استاندارد استفاده کنید.

هنگامی که در مرحله پس از تولید هستید، قطره چکان خاکستری را انتخاب کنید و روی کارت خاکستری در عکس کلیک کنید. این بدان معنی است که همه رنگ ها بر اساس آن تن خاکستری میانی متعادل خواهند شد.

اگرچه بیشتر جواهرات نقره ای یا طلایی هستند، به این معنی نیست که نمی توانید رنگ های دیگری را به عکس خود اضافه کنید.

در واقع، اگر از جواهرات رنگارنگ در جواهرات خود عکاسی می کنید، افزودن رنگ مکمل مناسب می تواند تضاد جذابی ایجاد کند. به چرخه رنگ مراجعه کنید تا به خود یادآوری کنید که کدام رنگ ها با هم هستند. اما دیوانه نشو!

به یاد داشته باشید که جواهرات مهمترین موضوع در صحنه هستند و هر رنگ دیگری باید فقط در پس زمینه یا پوشش عکس ظریف باشد.

همچنین می توانید از سایه ها و ته رنگ های مختلف رنگ اقلام اصلی نیز استفاده کنید. به یک سنگ قیمتی سبز با رنگ های سبز روشن و تیره در اطراف آن فکر کنید. شاید پس زمینه سبز تیره باشد؟

در نهایت، سعی کنید آن را به حداقل برسانید و از استفاده از سایه های زیاد که می تواند توجه بینندگان شما را از جواهرات شما منحرف کند، خودداری کنید.

. فضای رنگی مناسب را انتخاب کنید

ادامه بحث در مورد دقت رنگ پس از گرفتن عکس متوقف نمی شود. انتخاب فضای رنگی مناسب هنگام ویرایش نیز مهم است.

تفاوت های زیادی بین RGB و CMYK هنگام چاپ وجود دارد و تفاوت های بیشتری بین RGB و sRGB هنگام نمایش عکس به صورت آنلاین وجود دارد.

اگر می‌دانید عکس شما در کجا نمایش داده می‌شود (آنلاین یا به صورت چاپی)، برای دقت، عکس‌های جواهرات خود را در فضای رنگی مناسب ویرایش کنید. بسیاری از دوربین‌های DSLR و Mirrorless به شما امکان می‌دهند فضای رنگی را که می‌خواهید در دوربین عکاسی کنید (یا RGB یا sRGB) تعیین کنید.

sRGB کوچکترین فضای رنگی است اما برای استفاده آنلاین ساخته شده است. رنگ های قرمز هنگام تبدیل از RGB به sRGB بیشترین آسیب را می بینند. CMYK یک فضای رنگی است که توسط برخی از چاپگرهای حرفه ای استفاده می شود، اما بسیاری از چاپگرهای خانگی به RGB متکی هستند.

استودیو عکاسی سمائی

استودیو سمائی با سابقه ای درخشان، تصاویری حرفه‌ای و ماندگار از زیورآلات شما را در ذهن مشتریانتان نمایان می‌کند. مجموعه ما با تیمی متخصص به مدیریت مهدی سمائی که خود کارشناس تولید محتوای بصری بوده، با دارا بودن تجهیزاتی مدرن و به روز، عکسبرداری از محصولات کوچک و بزرگ با پس زمینه دل خواهتان را به صورت کاملا حرفه ای ارائه می دهد. در مجموعه ما تمامی نکات مانند پس زمینه، ترکیب‌بندی، شناسایی قشر مخاطبانی که قرار است تحت تأثیر عکس قرار گیرند، تأثیر روانشناسی رنگ‌ها بر ذهن افراد، هارمونی و تضاد رنگ‌ها و تأثیر تمامی این عوامل بر روی خروجی عکس مورد بررسی قرار می‌گیرد.در استودیو سمائی، عکاسی از فلزات استیل، براق یا مات، طلا و جواهر، تابلوهای ورق طلا به صورت کاملا حرفه ای انجام میگردد.

نمونه کار های عکاسی جواهرات
تعرفه عکاسی جواهرات

تعرفه‌های عکاسی زیورآلات

قیمت عکاسی طلا و جواهر 1401

تعرفه عکاسی صنعتی طلا و جواهر با توجه به پارامتر های زیر محاسبه می‌گردد. در نظر داشته باشید قیمت نهایی کلیه تعرفه های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی استودیو سمائی تا آخر سال 1401 با تخفیف 30% محاسبه و اعمال می‌گردد. به طور تقریبی می‌توان گفت تعرفه عکاسی صنعتی حرفه ای و تخصصی در استودیو سمائی از 100 هزار الی 1 میلیون تومان بابت هر فریم عکس می باشد.

هزینه های عمومی عکاسی صنعتی طلا و جواهر

1- عکاسان صنعتی طلا و جواهر اکثرا به صورت ساعتی حقوق می‌گیرند و نوع کارشان به 2 بخش نیمه وقت (4 ساعت) و تمام وقت(8 ساعت) تقسیم بندی می‌شود.

2- هزینه های هر ساعت عکاسی صنعتی طلا و جواهر بسته به شهر محل سکونت و میزان تجربه و تخصص عکاس و زمان صرف شده برای ادیت عکس متفاوت است. (بهتر است قبل از شروع به کار قیمت را با توجه به نکات ذکر شده از عکاس یا شرکت مربوطه استعلام نمایید)

3- تعداد عکس های گرفته شده بر هزینه تمام شده عکاسی تاثیر مستقیم دارد.

هزینه های جانبی عکاسی صنعتی طلا و جواهر

1- چاپ عکس های گرفته شده شامل هزینه اضافی خواهد بود.

2- ویرایش عکس ها ممکن است به صورت جداگانه از مشتری دریافت گردد.

3- هزینه های ایاب و ذهاب عموماً بر عهده مشتری می باشد.

4- هزینه رزرو عکاس معمولاً 50 درصد هزینه کل عکاسی می باشد.

۱۰‭ ‬نکته‭ ‬آموزشی‭ ‬برای‭ ‬عکاسی‭ ‬از‭ ‬جواهرات

از آنجایی که جواهرات بیشتر از مواد بازتابنده ساخته شده اند، به این معنی است که گرفتن رنگ ها سخت است. توصیه ما این است که از پس زمینه سفید استفاده کنید که باید رنگ واقعی جواهرات شما را دقیق نگه دارد.

با استفاده از یک روتختی سفید یا یک چادر سبک اختصاصی، یک استودیوی خانگی کوچک برای خود بسازید. از طرف دیگر، می‌توانید از یک جعبه مقوایی قدیمی استفاده کنید و ورق سفید را روی آن بپوشانید و هر گونه چین و خط را صاف کنید تا پس‌زمینه یکپارچه به نظر برسد.

خوب است که جواهرات خود را روی سطح رها کنید و از زاویه ای بالاتر از آن عکس بگیرید. اما اگر ترجیح می‌دهید کمی حرفه‌ای‌تر به نظر برسد، به شما توصیه می‌کنیم نیم تنه مانکن بخرید.

آنها در زوایای انتخاب کمی بیشتر به شما می‌دهند و در عین حال، آیتم را طبیعی جلوه می‌دهند.

اگر نمی‌خواهید نیم تنه مانکن بخرید  چند جعبه کوچک برای قرار دادن زیر ملحفه سفید پیدا کنید.

این می تواند ظاهری به استودیوی خانگی شما بدهد و برای عکاسی از حلقه ها، گردنبندها و گوشواره ها در سطوح مختلف، همه در یک عکس ایده آل است.

در مرحله اول، از استفاده از فلاش داخلی دوربین خود اجتناب کنید. این فلاش برای عکاسی از جواهرات بسیار مستقیم و خشن است. شما فقط با انعکاس‌های خشن و خیره‌کننده‌ای مواجه می‌شوید که زمان زیادی را صرف ویرایش آن‌ها خواهید کرد.

هدف کلی نورپردازی هنگام عکاسی از جواهرات، نرم نگه داشتن آن و به حداقل رساندن سایه ها است. ممکن است فکر کنید استفاده از فلاش بی معنی است، اما می توان آن را تغییر داد.

اگر واقعاً می‌خواهید از فلاش استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که نور را پخش یا منعکس می‌کنید. یک بازتابنده سفید برای خود تهیه کنید زیرا تمام نور مستقیم را بدون ریخته‌گری رنگ منعکس می‌کند.

نور فلاش‌های خارج از دوربین و حتی فلاش‌های پاپ‌آپ را می‌توان با قرار دادن درپوش پخش‌کننده یا اسکریم در جلوی آن کاهش داد. هرچه پخش کننده ضخیم تر باشد بهتر است زیرا بازتاب ها را کاهش می دهد.

نور طبیعی ایده آل بهترین دوست شما در هنگام عکاسی از جواهرات خواهد بود. شما همچنان می خواهید نور خورشید غیرمستقیم باشد، بنابراین در یک روز ابری عکس بگیرید و تنظیمات خود را به بزرگترین پنجره ای که دارید نزدیک کنید.

درست قبل از شروع تصویربرداری به یاد داشته باشید که سایر منابع نور غیر ضروری را در اتاق خاموش کنید. مهم است که انواع مختلف نور را که ممکن است منجر به دمای رنگ نامتعادل شود، مخلوط نکنید.

 

برخورد با بازتاب ها

هنگام عکاسی از جواهرات به خاطر داشته باشید که فلزات و سنگ های قیمتی بسیار منعکس کننده هستند. بنابراین، تا زمانی که آن را به حساب نیاورید، با انعکاس‌هایی روی سطح مواجه خواهید شد که می‌تواند بیشتر حواس‌تان را پرت کند تا خوشایند.

هیچ علم دقیقی در مورد چگونگی جلوگیری از بازتاب در هنگام عکاسی از جواهرات وجود ندارد. این همه آزمون و خطا است مانند بسیاری از چیزها در عکاسی. اما برای گرفتن عکس هایی با ظاهر تمیز، نور خود را بالای سر قرار دهید و به سمت جواهرات بتابید. اگر از چندین نور استفاده می کنید، آنها را در 45 درجه در دو طرف قرار دهید تا سایه ها کاهش یابد.

به طور خلاصه، هر روشی را که برای نورپردازی جواهرات خود انتخاب می کنید (به طور طبیعی یا با فلاش) تمام تلاش خود را برای از بین بردن سایه ها انجام دهید. منابع نوری بزرگ نزدیکتر به جواهرات نور ملایمی ایجاد می کنند در حالی که منابع نور دورتر نور را سخت تر می کنند.

زیبایی عکاسی از جواهرات این است که شی کوچک و زیبا است. برای حفظ ظاهر خوب آن در یک عکس، نباید کار زیادی انجام دهید. با این گفته مهم است که از ترکیب غافل نشوید. عکس را ساده نگه دارید و روی خود مورد تمرکز کنید.

هنگامی که از گردنبند، گوشواره یا آویز عکاسی می کنید، بهتر است آنها را در محل نشان دهید تا اینکه فقط صاف دراز بکشید. اگر برای مقاصد تجاری از جواهرات عکس می گیرید، عکس را طوری بسازید که مشتری بتواند تصور کند که چگونه به آنها نگاه می کند.

استفاده از نیم تنه مانکن همانطور که قبلاً گفتیم راهی برای رسیدن به آن خواهد بود. از طرف دیگر، یک مدل برای پوشیدن اقلام به جای آن استخدام کنید.

اگر نمی خواهید زیورآلات صاف روی یک سطح قرار بگیرند، برای خود سیم ماهیگیری تهیه کنید و وسایل خود را به آن وصل کنید. آن را از بالا با یک پس زمینه ساده در پشت آویزان کنید و سپس سیم را ویرایش کنید تا به نظر برسد که در هوا شناور است!

فراموش نکنید که از قبل جواهرات را تمیز کنید تا اثر انگشت از بین برود. یک جفت پارچه بدون پرز برای رسیدگی به اقلام در حالی که آنها را در عکس قرار می دهید، تهیه کنید.

یک عکس خوب از هر چیزی به عکاس مربوط می شود و نه دوربین. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم نیست که از چه مارک یا مدلی استفاده می کنید.

در عوض، باید توجه خود را روی استفاده از لنز مناسب برای گرفتن بهترین عکس‌های جواهرات متمرکز کنید. شما به دیافراگم در ناحیه F/1.4-F/4 نیاز دارید.

بیشتر لنزهای کیت فقط به اندازه F/3.5 عرض دارند (و این حدود 18 میلی متر است) بنابراین فاصله کانونی برای استفاده از تجهیزات استاندارد بسیار کوتاه و دیافراگم بسیار باریک خواهد بود.

ممکن است متوجه شوید که دوربین شما یک عملکرد ماکرو اختصاصی داشته باشد، آیا عالی به نظر می رسد؟ خوب همیشه نه این حالت‌های صحنه همچنان توسط لنز متصل محدود می‌شوند. در حالت ایده آل برای عکاسی از جواهرات، باید یک لنز ماکرو خریداری کنید.

در حالی که لنزهای ماکرو معمولاً از اکثر لنزهای کیت سنگین‌تر هستند (به دلیل مقدار شیشه – و کیفیت آن) به این معنی نیست که همه آنها گران هستند.

می‌توانید لنزهای ماکرو را برای اکثر دوربین‌های DSLR و بدون آینه خریداری کنید. لنزهای ماکرو در محدوده کوچکی از فواصل کانونی بین 60 تا 150 میلی متر هستند. هر چیزی در این محدوده برای عکاسی از جواهرات خوب است.

لنزهای ماکرو کوتاه‌تر از 50 میلی‌متر، هر چه عریض‌تر شود، مقدار کمی اعوجاج را نشان می‌دهند. آخرین چیزی که شما می خواهید این است که جواهرات شما مخدوش به نظر برسند.

اگر قصد خرید یک لنز ماکرو را دارید، لنزهایی را در نظر بگیرید که با بزرگنمایی 1:1 تبلیغ می شود. این به این معنی است که نحوه نمایش آن در عکس شما به همان اندازه در زندگی واقعی است. ممکن است ماکروهای ارزان‌تری را در بزرگ‌نمایی 2:1 ببینید – برای اهداف دقیق، تمام تلاش خود را بکنید تا از آنها اجتناب کنید.

یکی دیگر از مشخصات برای نگاه کردن به حداقل فاصله فوکوس لنز ماکرو. به این ترتیب می توانید به جواهرات نزدیک شوید و همچنان از فوکوس خودکار (AF) استفاده کنید. برخی از لنزهای ماکرو به شما این امکان را می دهند که بیشتر از سایرین به آنها نزدیک شوید.

به دلیل مقیاس کوچک جواهرات، ثابت نگه داشتن دوربین در دست هنگام فوکوس با عمق میدان بسیار کم به این معنی است که شما در معرض خطر از دست دادن فوکوس هستید و این یعنی فاجعه!

به همین دلیل است که سرمایه گذاری روی یک سه پایه قابل اعتماد مهم است. نه تنها می‌توانید فوکوس را از دست بدهید، بلکه اگر با سرعت شاتر پایین‌تر (زیر 1/30) عکس می‌گیرید، می‌توانید در حین گرفتن عکس دچار لرزش دوربین نیز شوید.

اگرچه صرفاً قرار دادن دوربین خود بر روی سه پایه تمام مشکلات فنی مربوط به وضوح را حل نمی کند. هنگام گرفتن عکس، اگر با سرعت شاتر کمتر از 1/30 عکاسی می کنید، از یک تایمر 2 ثانیه ای یا کابل شاتر استفاده کنید تا در هنگام گرفتن عکس مستقیماً دوربین را لمس نکنید.

بسته به جواهراتی که می خواهید از آن عکس بگیرید، نقطه فوکوس شما متفاوت خواهد بود. اما به طور معمول، بزرگترین سنگ قیمتی در نمایشگاه بهترین مکان برای شروع خواهد بود.

اگر یک حلقه ساده است، سعی کنید روی نزدیکترین لبه به دوربین یا هر کتیبه یا الگوی قابل مشاهده روی سطح تمرکز کنید.

به دلیل اندازه جواهرات، استفاده از یک نقطه فوکوس خودکار که می توانید در اطراف صفحه نمایش خود حرکت دهید تا تنظیم کنید، برای این نوع عکاسی خوب است. نقطه AF را روی لبه ای قرار دهید که دوربین بتواند کنتراست بین رنگ ها روشنایی را تشخیص دهد.

اگر احساس ماجراجویی می کنید، برخی از عکاسان حرفه ای محصولات به جای آن از فوکوس دستی (MF) استفاده می کنند. به نظر آنها کمی قابل اعتمادتر و واضح تر است، اما عادت کردن به آن زمان می برد و همه دوربین ها این عملکرد را ندارند.

در حالی که عکاسی در دیافراگم های باز از مزایای یک عکس روشن تر برخوردار است، عمق میدان را کاهش می دهد، اما اگر برای مثال از یک حلقه عکاسی می کنید خوب است، اما اگر از یک مجموعه جواهرات کامل عکس می گیرید نه.

چرا باید از Focus Stacking استفاده کنید

این جایی است که شما یک سری عکس می گیرید (در همان نقطه) اما هر بار نقطه فوکوس را از پایین تصویر به بالا منتقل می کنید. این منجر به یک سری عکس می شود که در آن قسمت های مختلف جواهرات در فوکوس هستند.

سپس این موردی است که تمام آن عکس‌ها را به ویرایش و ترکیب آن‌ها با هم با استفاده از ماسک‌های لایه‌ای برای پنهان کردن تمام نواحی تار می‌پردازیم. در پایان باید با یک ضربه تیز از جلو به عقب به پایان برسانید.

قبلاً به مشکلات اختلاط منابع نور اشاره کردیم. می تواند منجر به دو (یا بیشتر) دمای رنگ متفاوت شود. دوربین شما بهترین کار را برای متعادل کردن آن انجام می دهد، اما بهتر است در وهله اول این کار را انجام ندهید.

دقت رنگ هنگام عکاسی از جواهرات مهم است به خصوص اگر این کار را برای مشتری انجام می دهید. آخرین چیزی که می خواهید این است که اقلام شبیه واقعی به نظر نرسند این فقط باعث شکایت و بازگشت مشتری شما می شود.

اگر دمای رنگ شما کمی پایین به نظر می رسد و جواهرات در دوربین مانند آنچه می بینید ظاهر نمی شوند، باید تعادل رنگ خود را تغییر دهید.

اولا، من عکسبرداری با فرمت RAW را توصیه می کنم. این به شما بیشترین عرض جغرافیایی را می دهد که بعداً عکس را در مرحله پس از تولید مجدد متعادل کنید.

در مرحله دوم، می توانید از یک کارت خاکستری استفاده کنید. در حالی که دوربین را در حالت تعادل رنگ سفید خودکار (AWB) قرار دارید، می‌توانید از این کارت در عکس یا از قبل گرفته شده برای به‌عنوان یک زنگ استاندارد استفاده کنید.

هنگامی که در مرحله پس از تولید هستید، قطره چکان خاکستری را انتخاب کنید و روی کارت خاکستری در عکس کلیک کنید. این بدان معنی است که همه رنگ ها بر اساس آن تن خاکستری میانی متعادل خواهند شد.

اگرچه بیشتر جواهرات نقره ای یا طلایی هستند، به این معنی نیست که نمی توانید رنگ های دیگری را به عکس خود اضافه کنید.

در واقع، اگر از جواهرات رنگارنگ در جواهرات خود عکاسی می کنید، افزودن رنگ مکمل مناسب می تواند تضاد جذابی ایجاد کند. به چرخه رنگ مراجعه کنید تا به خود یادآوری کنید که کدام رنگ ها با هم هستند. اما دیوانه نشو!

به یاد داشته باشید که جواهرات مهمترین موضوع در صحنه هستند و هر رنگ دیگری باید فقط در پس زمینه یا پوشش عکس ظریف باشد.

همچنین می توانید از سایه ها و ته رنگ های مختلف رنگ اقلام اصلی نیز استفاده کنید. به یک سنگ قیمتی سبز با رنگ های سبز روشن و تیره در اطراف آن فکر کنید. شاید پس زمینه سبز تیره باشد؟

در نهایت، سعی کنید آن را به حداقل برسانید و از استفاده از سایه های زیاد که می تواند توجه بینندگان شما را از جواهرات شما منحرف کند، خودداری کنید.

. فضای رنگی مناسب را انتخاب کنید

ادامه بحث در مورد دقت رنگ پس از گرفتن عکس متوقف نمی شود. انتخاب فضای رنگی مناسب هنگام ویرایش نیز مهم است.

تفاوت های زیادی بین RGB و CMYK هنگام چاپ وجود دارد و تفاوت های بیشتری بین RGB و sRGB هنگام نمایش عکس به صورت آنلاین وجود دارد.

اگر می‌دانید عکس شما در کجا نمایش داده می‌شود (آنلاین یا به صورت چاپی)، برای دقت، عکس‌های جواهرات خود را در فضای رنگی مناسب ویرایش کنید. بسیاری از دوربین‌های DSLR و Mirrorless به شما امکان می‌دهند فضای رنگی را که می‌خواهید در دوربین عکاسی کنید (یا RGB یا sRGB) تعیین کنید.

sRGB کوچکترین فضای رنگی است اما برای استفاده آنلاین ساخته شده است. رنگ های قرمز هنگام تبدیل از RGB به sRGB بیشترین آسیب را می بینند. CMYK یک فضای رنگی است که توسط برخی از چاپگرهای حرفه ای استفاده می شود، اما بسیاری از چاپگرهای خانگی به RGB متکی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *