وبلاگ

?What are the benefits of video content production for business

نقش تولید محتوای ویدیویی در گسترش کسب و کار

این روزها یکی از اساسی‌ترین کارهایی که برای پیشرفت در دنیای کسب و کار وب می‌توانید انجام دهید، تولید محتوا است. میل موتورهای جستجوگر به پیدا کردن محتواهای ارزشمند موجب می‌شود تا هر روز، رقابت بر سر تولید محتوای باکیفیت‌تر افرایش پیدا کند. به همین دلیل، تولید محتوای ویدیویی در کنار محتوا نویسی برای سایت، به شدت محبوب شده است. ویدئو مارکتینگ یک روش عالی برای افزایش بازدید کننده و مخاطب در وب سایت است. زمانی که تولید محتوای ویدیویی را به بهترین شکل انجام می‌دهید، امکان رشد و پیشرفت مضاعفی برای خودتان ایجاد می‌کنید. از این رو نقش تولید محتوای ویدیویی در گسترش کسب و کار بسیار مهم است.

قصد داریم در این بخش، به طور تخصصی نحوه تولید محتوای ویدیویی موفق را شرح دهیم و میزان اثربخشی ویدئو مارکتینگ در پیشرفت کسب و کار را بیان کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید!

ویدئو مارکتینگ چیست؟

مشاهده ویدئو یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که افراد در فضای وب انجام می‌دهند. میل نامحدود به جستجو در وب موجب می‌شود تا رقابت سنگینی برای پیشرفت و دیده شدن رخ دهد. ویدئو مارکتینگ یا تولید محتوای ویدئویی به راحتی می‌تواند شما را یک گام از سایر رقبا جلوتر قرار دهد.

ویدئو مارکتینگ، شامل تولید محتوای ویدئویی مرتبط با محصول، خدمات و اهداف‌تان در سازمان است. شما به راحتی می‌توانید با نشر یک ویدئو، تبدیل به ترند خبرهای یک حوزه خاص شوید. ترند شدن، میلیاردها سرمایه‌گذاری مخفی برای تبلیغات ایجاد می‌کند که می‌توانید از آن به عنوان سکوی پیشرفت استفاده کنید. تولید محتوای ویدیویی با موضوعات مختلف کاربر را جذب می‌کند تا از طریق حواس چندگانه بینایی، شنوایی و ادراکی، هدف و محتوا را درک کند.

مزایای تولید محتوای ویدئویی چیست؟

شاید برایتان جالب باشد که اطلاعاتی در خصوص مزایای تولید محتوا ویدئویی بدانید. در واقع، همین موضوع موجب می‌شود تا اشتیاق بیشتری برای پرداختن به این سطح از خدمات داشته باشید.

  • امکان برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان، مشتریان و کاربران.
  • امکان افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در وب سایت.
  • امکان گسترش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف در حوزه ویدئو.
  • امکان افزایش رتبه سئو سایت با کمک ویدئوهای مخاطب‌پسند.
  • امکان برندسازی حرفه‌ای در حوزه کسب و کار و محصولات یا خدمات.
  • امکان داشتن ورودی از رسانه‌های مختلف یوتیوب و آپارات.
  • افزایش فروش و بهبود کسب و کار.

نقش تولید محتوای ویدیویی در گسترش کسب و کار چیست؟

بشر به طور شگفت انگیزی، علاقه‌مند به مشاهده است. دیدن صحنه‌های مختلف از یک فیلم، کارتون یا تیزر تبلیغاتی، همگی در ذهن ما جایگاه ویژه‌ای ایجاد می‌کنند. همین موضوع موجب می‌شود تا تمرکز ذهن انسان بر داده‌هایی که از طریق چشم دریافت می‌شود، افزایش پیدا کند. معمولا بشر در تلاش است تا داده‌های چشمی را ذخیره‌سازی کند. درک انسان از مشاهدات بسیار قوی‌تر از مطالعات ساده بدون تصویرسازی است. حتی شنیده‌ها نیز، به اندازه یک فایل ویدئویی اثرگذار نیستند. پس بدیهی است که میل انسان به مشاهده‌ها، در اثربخشی ویدئوها تاثیرگذار باشد. اگر بخواهید برای داشتن یک کسب و کار حرفه‌ای تلاش کنید، باید نقش محتوای ویدیویی را درک کنید. ساخت ویدئو یا ویدئو مارکتینگ می‌تواند به راحتی با کمک موسیقی، کلام، ویدئو و جذابیت‌های بصری، در ذهن مخاطب جایگاه ویژه‌ای باز کند.

شما با کمک محتوای ویدئویی می‌توانید برندسازی کنید، هدفتان را مشخص کنید و مخاطب را به سمت و سوی هدفتان سوق دهید. به همین دلیل، ویدئو مارکتینگ از محبوب‌ترین کارهایی است که در حوزه کسب و کار می‌توانید به آن بپردازید.

نحوه ساخت حرفه ای تولید محتوای ویدیوئی

درک چگونگی تولید محتوای ویدیویی به شما کمک می‌کند تا آگاهانه‌تر در خصوص این موضوع تصمیم بگیرید. شما باید روش تولید محتوای بصری را درک کنید و باید بدانید چه مراحلی برای تولید یک محتوای باکیفیت لازم است. در ادامه مراحل لازم برای ساخت محتوای ویدئویی بررسی می‌کنیم.

اهمیت هدف گذاری قبل از تولید محتوای ویدیویی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای تولید ویدئو باید انجام دهید، هدف‌گذاری است. شما باید بدانید که محتوای ویدئویی به چه دلیل تولید می‌شود و در چه راستایی باید آن را تولید کنید. معمولا این تعیین هدف به شما کمک می‌کند تا موضوعات لازم برای تولید محتوا را مشخص کنید.

حتما کسب و کارتان را آنالیز کنید و اهدافی که برای پیشرفت دارید، بنویسید. شما باید مشخص کنید که چگونه می‌توانید با نشر محتوای ویدئویی به این اهداف دسترسی پیدا کنید. مثلا اگر هدف‌تان فروش بیشتر محصول است، باید از نحوه ساخت، تولید مواد اولیه، نحوه بسته بندی و فروش محصولات ویدئو داشته باشید. باید ارزشمند بودن کالا را به وسیله تصویربرداری صحیح نشان دهید. این هدفی است که می‌تواند برای یک فروشگاه عرضه کننده لوازم منزل مورد استفاده قرار گیرد.

انتخاب موضوع محتوای ویدیویی

همان‌طور که انتخاب کلمات کلیدی و موضوعات ترند برای تولید محتوای متنی اهمیت دارد، در محتوای ویدئویی نیز چنین شرایطی حاکم است. در واقع  شما به عنوان فردی دغدغه‌مند در حوزه تولید محتوا، باید بدانید که چگونه موضوعات محتوای ویدئویی را مشخص کنید.

رایج‌ترین موضوعات محتوای ویدئویی که می‌توانید برای ویدئو مارکتینگ از آن استفاده کنید، موضوعاتی است که حول محور خدمات و کالای شما است. در واقع، باید بدانید که براساس نیاز مخاطبانتان، تولید چه محتوایی می‌تواند نوعی ارزش در آن‌ها ایجاد کند. شما باید تلاش کنید تا چیزی را عرضه کنید که مخاطب از دیدن آن لذت می‌برد. مثلا با نشان دادن زوایای مختلف محصول، مقایسه محصول، شرح خدمات و سناریونویسی دقیق، چیزی به کاربر نشان دهید که تشنه دانستن آن است. در ادامه، رایج‌ترین موضوعاتی که می‌توانید برای تولید محتوای ویدیویی از آن استفاده کنید را بررسی می‌کنیم:

  1. معرفی کسب و کارتان
  2. معرفی حوزه فعالیتتان
  3. معرفی اعضا و پرسنل
  4. معرفی محصولات و سرویس‌ها
  5. اخبار حوزه فعالیت
  6. تکنولوژی‌های روز در حوزه فعالیت
  7. موضوعات مرتبط با کسب و کار
  8. آموزش مباحث مناسب کاربران
  9. راهنمای استفاده از لوازم، کالاها یا خرید آن‌ها

سناریو نویسی برای ویدیو مارکتینگ

یکی از مهم‌ترین کارهایی که به شما اجازه می‌دهد تا ویدئو مارکتینگ قوی و باکیفیتی داشته باشید، سناریو نویسی است. شما باید از ابتدا بدانید که چطور باید مخاطب را پای ویدئو نگهدارید، چطور به سمت و سوی مدنظرتان برسانید و چگونه هدف‌تان را قابل دسترس کنید.

شما باید با ایجاد تجربه کاربری موفق، ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید و در مسیر تصمیم گیری برای استفاده از خدمات، خرید کالا یا علاقه‌مندی به برندتان، به شکلی هدفمند عمل کنید. روند اثرگذاری بر روی مخاطب تا حدی باید قوی و حرفه‌ای باشد که به بهترین شکل ممکن کاربر برای ادامه فعالیت و وفاداری اقدام کند. معمولا سناریونویسی یک فرآیند تخصصی است که نیازمند درک و شناخت دقیق از حوزه کاری، رقبا و مخاطب هدف هر کسب و کار است.

برای ویدیو مارکتینگ، سناریونویسی کنید!

اقدام به ساخت ویدئو

شما از طریق چند روش می‌توانید برای تولید محتوای ویدیویی اقدام کنید. فیلم برداری از تصاویر واقعی و تصویرسازی شده در فضایی خاص، فیلم برداری از سوژه‌های مختلف و ساخت ویدئو با کمک نرم افزارهای ساخت انیمیشن و تصاویر متحرک از جمله رایج‌ترین روش‌های ساخت ویدئو محسوب می‌شود.

شما به راحتی می‌توانید با خلاقیت، تلفیق و تدوین این ویدئوها، یک ساختار مطلوب تهیه کنید که کاربر به بهترین شکل ارتباط برقرار کند. یادتان باشد که کمک گرفتن از تصاویر شاخص، موسیقی خوب و فایل صوتی، می‌تواند اثربخشی یک ویدیو را به بالاترین حد خود برساند. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا در این زمینه، با افراد متخصص و حرفه‌ای همکاری کنید.

سخن پایانی

اگر طرفدار رشد و پیشرفت در حوزه کسب و کار باشید، باید نقش ویدیوها در تولید محتوا را جدی بگیرید. مشخص کردن موضوعات ترند برای تولید محتوای ویدئویی به شما اجازه می‌دهد تا خیلی سریع‌تر پیشرفت کنید و در بین موتورهای جستجو، رتبه خوبی داشته باشید. با کمک نکاتی که در بالا اشاره شد، سعی کنید خیلی حرفه‌ای در این حوزه فعالیت کنید.

سوالات متداول برای تولید محتوای ویدیویی

1آیا تولید محتوای تصویری و ویدئویی می‌تواند بر روی سئو سایت اثر داشته باشد؟

جالب است بدانید که گوگل با امکان تفکیک داده‌ها می‌تواند براساس نوع جستجوی کاربر، ویدئوهای شما را دقیقا به کاربرانی که در پی آن هستند، نمایش دهد. از سوی دیگر، افزایش مخاطب در رسانه‌های دیگر، موجب افزایش بک لینک مفید در سایت‌های دیگر می‌شود. همچنین، علاقه‌مندی کاربران به مشاهده یک ویدئو باکیفیت، مدت زمان حضور کاربر در سایتتان را نیز افزایش می‌دهد. تمامی این پارامترها توسط الگوریتم‌های تحلیل‌گر گوگل بررسی و آنالیز می‌شوند. در نهایت، افزایش سئو و بهبود رتبه در بین رقبا، از پیامدهای تولید محتوا به شکل ویدئویی می‌شود.

چرا درصد موفقیت ویدئو مارکتینگ زیاد است؟

شاید به نظرتان جذاب باشد که بدانید درصد موفقیت محتوای ویدئویی به این دلیل زیاد است که کاربر به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کند. از سوی دیگر، اشتراک گذاری و دست به دست شدن ویدئوها موجب می‌شود تا سیر صعودی جذابی برای ویدئو ایجاد شود. به این ترتیب، برخی ویدئوهای وایرال شده در شبکه‌های اجتماعی، بازخوردی چند برابر بیشتر از هزینه‌های میلیاردی تبلیغات تلویزیونی و شهری دارند.

آیا تمامی موضوعات سایت باید دارای ویدئو باشند؟

معمولا هزینه تهیه هر ویدئو، بسیار بیشتر از محتوای متنی و تصویری است. به همین دلیل، نیازی به ارائه یک ویدئو برای هر مقاله نیست. شما می‌توانید برای هر کدام از مطالبی که بازخورد بیشتری دارند، اقدام به تولید محتوای ویدئویی کنید تا سئو سایت افزایش یافته و درصد موفقیت ویدئو نیز بیشتر شود

در صورت نیاز کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محتوای ویدیویی دریافت مشاوره رایگان از استودیو سمائی فرم درخواست مشاوره زیر را پر کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناس ها با شما ارتباط بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *