وبلاگ

?What is a video seminar

ویدئو کنفرانس چیست و چه کاربردی دارد ؟

ویدئو کنفرانس چیست ؟ ویدیو کنفرانس (یا کنفرانس ویدئویی) به معنی برگزاری کنفرانس بین دو یا چند شرکت کننده در مکان های مختلف با استفاده از شبکه های کامپیوتری برای انتقال اطلاعات صوتی و تصویری است. هر شرکت کننده دارای یک دوربین فیلمبرداری، میکروفون و بلندگو در مکان خود می باشند. همانطور که دو شرکت کننده با یکدیگر صحبت می کنند، صدای آنها بر روی شبکه حمل می شود و به سخنرانان دیگر منتقل می شود. بستر ویدئو کنفرانس اجازه می دهد تا سه یا چندین شرکت کنندگان در یک اتاق کنفرانس نشسته و باهم ارتباط برقرار کنند مانند این که در کنار یکدیگر نشسته باشند.

بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که ویدئو کنفرانس بسیار سریع در حال پیشرفت است. امروزه تمایل به برقراری ارتباطات آنلاین با سایر افراد جامعه منجر به این شده است که تقاضا برای تجهیزات ویدیو کنفرانس صعودی  باشد. در این میان بکارگیری امکانات و روش های جدید در جهت افزایش درآمد و بهینه سازی و مدیریت هزینه ها امری اجتناب ناپذیر است که تجهیزات و نرم افزارهای ویدئو کنفرانس نقش پررنگی را در خدمت رسانی به سازمان ها و ارگان ها می توانند داشته باشند. ویدئو کنفرانس فناوری است که بدون توجه به مکان فیزیکی افراد، ارتباط زنده صوتی و تصویری به صورت کاملاً امن، همانند جلسات حضوری فراهم می کند. در واقع ویدئو کنفرانس مجموعه ای از چندین فناوری ارتباطی است که شکاف بین ارتباطات تلفنی و جلسات حضوری را پوشش می دهد.

 

مزایای استفاده از ویدیو کنفرانس

استفاده از این تکنولوژی باعث کاهش هزینه های سرسام آور جابجایی و از دست دادن بخش قابل توجهی از زمان، نیرو و بازده کاری و فکری افراد شده است. با ویدئو کنفرانس دیگر نیاز نیست دفتر خود را ترک کنید. در دهه ۱۹۹۰ ویدئو کنفرانس افزایش قابل توجهی در بهره وری شرکت های آمریکایی داشت. ما معتقدیم استفاده از ویدئو کنفرانس میتواند بهره وری خیلی خوبی داشته باشد، به این دلیل که شما قادر خواهید بود ارتباط نزدیکی با مشتریان خود داشته باشید.

 

 

۴ دلیل پذیرفتن ویدیو کنفرانس

ویدئو کنفرانس چیست ؟ آیا این روش ارتباطات را تسهیل می کند و یادگیری را افزایش می دهد؟ آیا می توان یک رابطه مفید ایجاد کند یا کارها را ساده تر کند؟ اگر شرکت شما هنوز هم از راه های صوتی و شیوه های قدیمی به عنوان ابزار های ارتباطی استفاده می کند و شما به عنوان یک مدیر اجرایی ، مزایای ویدئو کنفرانس  را به طور کامل در نظر نگرفته اید، توصیه می کنیم ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

۱– ویدیو کنفرانس بسیار جذاب است

شما می توانید از طریق تلفن (کنفرانس صوتی) جلسات خود را برقرار کنید. اما برای دستیابی به جلسات مفید تر، کنفرانس ویدیویی یک تغییر دهنده واقعی است. هنگامی که صدا و تصویر باهم  درگیر می شوند ، تمامی احساس شما را می توانند به خوبی منتقل کنند.  در این جلسات ویدیو کنفرانس شرکت کنندگان کمتر به کارهای انحرافی می پردازند و همچنین در این جلسات به روابط نزدیک تر کمک می شود. حتی بین اعضای  یا مشتریانی که تا قبل با آن ها ارتباط برقرار نکرده اید.

 

 

۲– ویدیو کنفرانس فاصله را بی معنی می کند

ویدئو کنفرانس می تواند اعضای کلیدی تیم را قادر سازد که در جلسات بدون هر گونه مشکلی شرکت کنند ، در غیر این صورت ممکن است به دلیل وجود فاصله های زمانی یا حتی مکانی این امر در حالت حضوری امکان پذیر نباشد. کری هالینگ رئیس ارشد اطلاعات و دیجیتال (CIDO) از دانشگاه وسترن سیدنی می گوید ، یک چالش اساسی که دربرگزاری یک جلسه وجود دارد این است که همیشه یک یا چند نفر به دلیل مسافت های طولانی در جلسات حضور ندارند.اما توسط ویدئو کنفرانس ، این فاصله به راحتی در بین حاضرین در جلسه از بین می رود.

 

۳– ارتباط و یادگیری عالی را امکان پذیر می کند

کسانی که نسبت به فعالیت های مغز کمی آشنا هستند ، مطمعنا این موضوع را قبول می کنند که انسان اطلاعات بصری را بسیار سریعتر و با توانایی بالاتر از متن یا صوت پردازش می کند. در نتیجه این موضوع مشخص می کند که عملکرد حافظه و مغز در تشخیص محتوای شنیداری نسبت به محتوای بصری پایین تر است. یک ضرب المثل چینی ساده می گوید:  من می شنوم  و فراموش می کنم ؛ می بینم و به یاد می آورم. کنفرانس ویدئویی کیفیت ارتباطات را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد، رقمی که در بین شرکتهای به ۷۳٪ رشد هم می رسد.

۴– تیم های پراکنده را متصل نگه می دارد

 

ویدیو کنفرانس چیست ؟ با استفاده از کنفرانس ویدیویی می توانید به راحتی تماس بگیرید و به صورت چهره به چهره ارتباط برقرار کنید. به طور کلی، این امر باعث ایجاد ارتباطات بهتر ، ایجاد اعتماد و ایجاد روابط قوی تر می شود. به هیچ وجه جای تعجب ندارد که کنفرانس ویدیویی در حال حاضر بسیار محبوب می باشد. صرف نظر از محل زندگی مدیران، افراد و گروهها معمولاً با استفاده از کنفرانس ویدیویی در زمان واقعی با یکدیگر تعامل می کنند. کنفرانس ویدیویی با صرفه اقتصادی و راحت بودن ، هم اکنون در بسیاری از محیط ها کاربردهای گسترده ای دارد.

ویدیو کنفرانس برای چه فعالیت های مناسب است ؟

جلسات یا همکاری ها

تماسهای ویدیویی برای تنظیم همایش ها اعم از شغلی ، تفریحی یا آموزش کمک زیادی می کند. اطلاعات اساسی را می توان با مدیران یا روسای شرکت از این طریق تبادل کرد حتی اگر آنها از یکدیگر دور باشند. گروه هایی که مایل به پیش بینی یک پروژه هستند با استفاده از ویژگی هایی مانند اشتراک صفحه می توانند جزئیات را به راحتی انتقال دهند و مورد بحث و گفتگو قرار دهند. افرد می توانند بدون زحمت و جابجایی های طولانی ، پروژه های مطالعاتی و پردازشی را انجام دهند.

آموزش های آنلاین

این فناوری به یک واقعیت به نام یادگیری از راه دور کمک کرده است. در نتیجه ، یک معلم دیگر نیازی به حضور در همان اتاق دانش آموزان را ندارد. اگرچه اکثر این موارد در قالب دوره فیلمبرداری قرار دارند ، دوره های زنده کنفرانس وب نیز بخش قابل توجهی را تشکیل می دهند. تعامل با تعداد زیادی از افراد به طور همزمان با استفاده از ویدیو کنفرانس ساده است. سوالات می توانند توسط هر دانش آموز یا دانشجو پاسخ داده شوند. در همین حال ، این رویکرد می تواند برای آموزش دانش آموزان در مناطق روستایی نیز به کار رود. یک راه اندازی مناسب فقط مورد نیاز است و تا یک معلم قادر شود با استفاده از فرایند ، به دانش آموزان خود آموزش دهد.

برنامه های تجارتی

در طی گذشته ، مدیریت یک مشغل در وب غیرقانونی بود یا بسیار پیچیده و سخت بود. اما در حال حاضر ، مکان های کار از راه دور و کارمندان مجازی با معرفی به وب به یک مجموعه استاندارد تبدیل شده اند. تعامل از طریق ایمیل ، خدمات گپ ، که شامل کنفرانس های ویدئویی می شود. به بخش مهمی در ایجاد انگیزه در شرکت ها تبدیل شده است. اکنون امکان پذیر است که کارفرمایان با طراحان آزاد خود ، نویسندگان ، کارمندان اداری و سایر کارمندان از راه دور ارتباط برقرار کنند.

انـجام کارها در خانه

در حال حاضر تعداد بسیاری از کارمندان انتخاب می شوند تا به صورت دور کاری یا به انجام کارها در خانه بپردازند.کارمندان می توانند از ارتباطات ویدئویی استفاده کنند تا ارتباط خود را با مشتریان یا همکاران به روشی واقع بینانه حفظ کنند که باعث صرفه جویی در وقت در جابجایی می شود و شما را از فرسودگی به دلیل ترافیک یا جمعیتی که در مترو قرار گرفتند در امان نگه می دارد.تعداد بیشتری از افراد برای کارهای از راه دور خود از ابزارهایی مانند Skype یا سایر گزینه های Skype استفاده می کنند. آنها به راحتی ، آن بر روی دسک تاپ یا موبایل خود نصب می کنند و یک جلسه اینترنتی را در زمان واقعی انجام می دهند.

در صورت نیاز کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سمینار دریافت مشاوره رایگان از استودیو سمائی فرم درخواست مشاوره زیر را پر کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناس ها با شما ارتباط بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *