بدون-دسته

Brochure and catalog design

استودیو طراحی سمائی

استودیو سمائی با سابقه ای درخشان، در زمینه طراحی و صفحه آرایی کاتالوک، بروشور و مجله همواره در کنار شما عزیزان بوده و در این مسیر با ارائه نمونه کارهای متفاوت خواسته است که برند شما را آن طور که لایقش هستید معرفی کند.

ما در استودیو سمائی تمام خدماتی که در رابطه با طراحی و گرافیک می‌باشد را به طور صفر تا صد ارائه می‌دهیم. کسب و کارهایی که محصول محور هستند می‌توانند علاوه بر طراحی کاتالوگ و یا بروشور، عکاسی از محصولاتشان را هم به آتلیه ما بسپارند.ما با در نظر گرفتن قالب کاتالوگ، عکاسی محصول را با قاب بندی متناسب با قالب انجام می‌دهیم و در ادامه با طراحی و صفحه آرایی حرفه‌ای یک عنصر  تبلیغاتی تاثیرگذار خلق می‌کنیم.مجموعه های رستورانی هم می‌توانند طراحی منوهای خود را به ما بسپارند و ما با تجربه ای که در این راستا داریم می‌توانیم منوی غذا را با در نظر گرفتن نکات تبلیغاتی که به صورت گرافیکی اجرا می‌شود را از طراحی و عکاسی از غذا تا چاپ و صحافی انجام دهیم.در ضمن بانک‌ها و مراکز اداری می‌توانند تولید محتوا و صفحه آرایی نشریات داخل سازمانی خود را به ما بسپارند. از مجموعه هایی که ما تا به امروز افتخار همکاری با آنها را داشتیم می‌توان به بانک پارسیان، بانک کشاورزی، بانک حکمت ایرانیان، موسسه اعتباری کوثر، شهرداری دماوند، ایران خودرو اشاره کرد.

برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان کافیست باما تماس بگیرید

88780557-09121037643

نمونه کار های عکاسی مدلینگ
تعرفه های طراحی بروشور و کاتالوگ

اگر شما قصد طراحی کاتالوگ برای محصول خود را دارید، حتماً این سوال برایتان پیش آمده است که قیمت طراحی کاتالوگ چقدر خواهد بود؟ خیلی عجیب و غیر طبیعی است که یک مجموعه صنعتی بتواند کاتالوگ و بروشور مورد نیاز خودش را تامین نماید. اگر شما صاحب یک کسب و کار موفق هستید و به یک کاتالوگ براق نیاز دارید که برای فروش بیشتر طراحی شده باشد، چه هزینه ای را می بایست برای آن بپردازید؟

هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور بستگی به عوامل مختلفی دارد. در ادامه برخی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت تمام شده یک کاتالوگ را نام برده ایم:

فرمت و سایز کاتالوگ

نهایی سازی چاپ و امکانات جانبی مانند دوخت کاغذ

تعداد صفحات کاتالوگ

مقدار متن، اطلاعات و تصاویر هر صفحه

پیچیدگی طراحی صفحات

اینکه آیا هر گونه ابزار و امکانات دیجیتالی مورد نیاز است یا خیر

برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان کافیست باما تماس بگیرید

88780557-09121037643

مزایا طراحی کاتالوگ

طراحی‭ ‬کاتالوگ‭ ‬به‭ ‬طور‭ ‬اختصاصی‭ ‬برای‭ ‬یک‭ ‬کسب‭ ‬و‭ ‬کار‭ ‬دارای‭ ‬مزایای‭ ‬متعددی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬همگی‭ ‬جهت‭ ‬جذب‭ ‬مشتری‭ ‬جدید‭ ‬و‭ ‬بازار‭ ‬یابی‭ ‬و‭ ‬نگه‌داشتن‭ ‬مشتریان‭ ‬قدیمی‌تر‭ ‬خواهند‭ ‬بود‭. ‬سفارش‭ ‬طراحی‭ ‬کاتالوگ‭ ‬اختصاصی‭ ‬برای‭ ‬یک‭ ‬شرکت‭ ‬و‭ ‬یا‭ ‬کسب‭ ‬و‭ ‬کار‭ ‬مزایای‭ ‬زیر‭ ‬را‭ ‬خواهد‭ ‬داشت‭:‬

1-‭ ‬جذب‭ ‬مشتری‭ ‬جدید‭ : ‬با‭ ‬پخش‭ ‬و‭ ‬توضیع‭ ‬کاتالوگ‭ ‬برندتان‭ ‬میتوانید‭ ‬؛‭ ‬مشتریان‭ ‬جدید‭ ‬جذب‭ ‬و‭ ‬مشتریان‭ ‬قدیمی‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬نیز‭ ‬مشتاق‭ ‬به‭ ‬خرید‭ ‬مجدد‭ ‬نمایید‭.‬

2-‭ ‬آنلاین‭ ‬اشتراک‭ ‬گذاری‭ ‬کنید‭ : ‬با‭ ‬کاتالوگ‭ ‬دیجیتال‭ ‬،‭ ‬می‭ ‬توانید‭ ‬آخرین‭ ‬کاتالوگ‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬طور‭ ‬آنلاین‭ ‬با‭ ‬مشتریان‭ ‬خود‭ ‬در‭ ‬عرض‭ ‬چندین‭ ‬ثانیه‭ ‬به‭ ‬اشتراک‭ ‬بگذارید‭. ‬قابلیت‭ ‬اشتراک‭ ‬گذاری‭ ‬دیجیتال‭ ‬فاکتور‭ ‬عالی‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬همه‭ ‬مشاغل‭ ‬آنلاین‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬لذت‭ ‬می‭ ‬برند‭.‬

3-‭ ‬به‭ ‬روز‭ ‬رسانی‭ ‬فوری‭ ‬و‭ ‬راحت‭ : ‬می‭ ‬توانید‭ ‬به‭ ‬روز‭ ‬رسانی‭ ‬ها‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬صورت‭ ‬دیجیتال‭ ‬انجام‭ ‬دهید‭ ‬و‭ ‬کاتالوگ‭ ‬دیجیتال‭ ‬شما‭ ‬فوراً‭ ‬به‭ ‬روز‭ ‬می‭ ‬شود‭

عوامل دیگری نیز بر قیمت گذاری بروشور و کاتالوگ تاثیر دارد که به بخشی از آنها اشاره می‌کنیم:

کارگردانی هنری

طراحی و قالب

کپی رایت

پیش انتشار

باید بدانید که هزینه برای طراحی کاتالوگ یک سرمایه گذاری محسوب می شود چرا که باعث بازگشت سرمایه یا RO بویسله خرید محصول توسط مشتری پس از دیدن کاتالوگ یا بروشور خواهد شد، البته در صورتی که کاتالوگ حرفه‌ای و با کیفیت و جامعی را طراحی و چاپ کرده باشید که این تنها در صورت صرف هزینه بیشتر امکان پذیر خواهد بود.هزینه چاپ کاتالوگ نیز مورد دیگری است که می بایست آن را در نظر داشته باشید. هرچه تعداد صفحات کاتالوگ بیشتر باشد، هزینه طراحی و چاپ آن نیز طبیعتا بالاتر خواهد رفت.

در مرحله اول، از استفاده از فلاش داخلی دوربین خود اجتناب کنید. این فلاش برای عکاسی از جواهرات بسیار مستقیم و خشن است. شما فقط با انعکاس‌های خشن و خیره‌کننده‌ای مواجه می‌شوید که زمان زیادی را صرف ویرایش آن‌ها خواهید کرد.

هدف کلی نورپردازی هنگام عکاسی از جواهرات، نرم نگه داشتن آن و به حداقل رساندن سایه ها است. ممکن است فکر کنید استفاده از فلاش بی معنی است، اما می توان آن را تغییر داد.

اگر واقعاً می‌خواهید از فلاش استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که نور را پخش یا منعکس می‌کنید. یک بازتابنده سفید برای خود تهیه کنید زیرا تمام نور مستقیم را بدون ریخته‌گری رنگ منعکس می‌کند.

نور فلاش‌های خارج از دوربین و حتی فلاش‌های پاپ‌آپ را می‌توان با قرار دادن درپوش پخش‌کننده یا اسکریم در جلوی آن کاهش داد. هرچه پخش کننده ضخیم تر باشد بهتر است زیرا بازتاب ها را کاهش می دهد.

نور طبیعی ایده آل بهترین دوست شما در هنگام عکاسی از جواهرات خواهد بود. شما همچنان می خواهید نور خورشید غیرمستقیم باشد، بنابراین در یک روز ابری عکس بگیرید و تنظیمات خود را به بزرگترین پنجره ای که دارید نزدیک کنید.

درست قبل از شروع تصویربرداری به یاد داشته باشید که سایر منابع نور غیر ضروری را در اتاق خاموش کنید. مهم است که انواع مختلف نور را که ممکن است منجر به دمای رنگ نامتعادل شود، مخلوط نکنید.

 

برخورد با بازتاب ها

هنگام عکاسی از جواهرات به خاطر داشته باشید که فلزات و سنگ های قیمتی بسیار منعکس کننده هستند. بنابراین، تا زمانی که آن را به حساب نیاورید، با انعکاس‌هایی روی سطح مواجه خواهید شد که می‌تواند بیشتر حواس‌تان را پرت کند تا خوشایند.

هیچ علم دقیقی در مورد چگونگی جلوگیری از بازتاب در هنگام عکاسی از جواهرات وجود ندارد. این همه آزمون و خطا است مانند بسیاری از چیزها در عکاسی. اما برای گرفتن عکس هایی با ظاهر تمیز، نور خود را بالای سر قرار دهید و به سمت جواهرات بتابید. اگر از چندین نور استفاده می کنید، آنها را در 45 درجه در دو طرف قرار دهید تا سایه ها کاهش یابد.

به طور خلاصه، هر روشی را که برای نورپردازی جواهرات خود انتخاب می کنید (به طور طبیعی یا با فلاش) تمام تلاش خود را برای از بین بردن سایه ها انجام دهید. منابع نوری بزرگ نزدیکتر به جواهرات نور ملایمی ایجاد می کنند در حالی که منابع نور دورتر نور را سخت تر می کنند.

ما با شکوفایی خلاقیت‌های بی نظیر، می‌توانیم شما را در جهت صعود تان در فضای رقابتی یاری کنیم. با وجود فضای رقابتی شدیدی که در طراحی وجود دارد، حتی اگر کاتالوگ یا بروشور از قبل طراحی شده دارید، همان طراحی دیگر در عصر جدید کاربردی نخواهد داشت و می‌بایست به فکر طرحی جدید و مدرن برای سازمان خود باشید.

استودیو سمائی با پیشینه ای قوی و با مهارتی زبانزد در حیطهٔ طراحی، افتخار همکاری با بسیاری از شما عزیزان را در سرلوحهٔ کاری خود دارد. در سفارش طراحی کاتالوگ مدرن از جمله عواملی که می‌بایست در نظر گرفته شوند، ایده پردازی به سبکی مدرن است. این طراحی باید آگاهانه انجام شود، فرد طراحی که با رنگ‌های مکمل و متضاد آشنایی دارد و در زمینه روانشناسی و تأثیر رنگ‌ها و طرح‌ها بر روی ذهن انسان آگاه است، مسلماً خروجی بهتری در طرح ارائه خواهد داد که مورد پسند جمع کثیری از مخاطبان قرار خواهد گرفت.

این مورد نقش مهمی را در چاپ ایفا می‌کند. از انواع جنس‌ها که به‌طور رایج مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به گلاسه ۳۰۰ گرم یا گلاسه ۱۷۵ گرم با روکش‌هایی متفاوت مانند سلفون براق، uv براق، سلفون مات، سلفون مخملی و دیگر موارد از این قبیل اشاره کرد. کاتالوگ‌ها در دو سایز متفاوت A4 و A5 ارائه می‌گردد.

تعداد صفحات کاتالوگ به‌طور معمول ۱۲ صفحه، ۱۶ صفحه ای، ۲۰ صفحه ای، ۲۴ صفحه ای به چاپ می‌رسند. یکی از عناصر بصری طرح شما به لوگو و برند شما مربوط می‌شود. طراحی لوگو و ثبت برند، خود مستلزم پروسه ای ویژه می‌باشد که این شرکت با طراحان برجستهٔ خود، در حیطهٔ طراحی لوگو نیز پیش قدم می‌باشد.

طراحی کاتالوگ و بروشور حرفه ای را از نیروهای مجرب و آموزش دیده استودیو سمائی بخواهید.دیزاین محتوا و تصاویر کنار یکدیگر می تواند خیلی آسان باشد. اما رعایت هارمونی و خلاقیت در طراحی کاتالوگ یکی از اهداف اصلی طراحان در مجموعه می باشد.طراحی کاتالوگ حرفه ای جز کارهای اختصاصی می باشد؛ که از شروع طراحی تا چاپ آن زیر نظر طراحان و کارشناسان طراحی و چاپ مورد بررسی قرار می گیرد.وجود متن و تصاویر جذاب کمک شایانی به مخاطب می کند تا در انتخاب محصول مورد نیاز خویش به انتخاب مناسب تری دست پیدا کند.

 کاتالوگ حرفه ای این امکان را به مخاطب می دهد که بین چند محصول از نظر کیفیت و کاربرد یکی را برگزیند و دید مخاطب را نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده متمرکز کرده تا مخاطب به راحتی بتواند برای هزینه های خرید خود برنامه ریزی کند.

برخی از تصاویر درج شده عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی به عنوان نمونه و پیشنهاد، عکاسی حرفه ای شده است و لزوما با صاحب برند انعقاد قرار داد نشده است. نکته دیگری که در کاتالوگ های حرفه ای می توان به آن اشاره کرد درج مشخصات از جمله آدرس و شماره تماس و یا آدرس سایت برای شناخت صحیح و دقیق تر مخاطب نسبت به مجموعه مورد نظر است.

نکته بسیار مهم در مورد چاپ که حائز اهمیت هست اینکه در چاپ کاتالوگ حتماً و اکیداً تر ام‌ها به‌صورت کاملاً دقیق و مرتب کنار هم قرارگرفته شود تا عکس‌ها از وضوح و کیفیت بسیار بالا بهره‌مند شود، و این امر مستلزم این هست که مجموعه‌ای را برای چاپ انتخاب کنید که از ماشین آلات مدرن و به روز سود می‌برد، تا با رجی است رهای دقیق بهترین کیفیت چاپ را تقدیم شما کند. در کاتالوگ تعداد صفحات با ضریبی از ۴ (۴-۸-۱۲ …) معین می‌گردد و کمترین حالت ممکن در کاتالوگ ۸ صفحه می‌باشد تا قابلیت صحافی داشته باشد.

در کاتالوگ‌هایی با تعداد صفحات کمتر از ۱۲ صفحه پیشنهاد می‌شود از کاغذ گلاسه ۱۷۰ یا ۲۰۰ گرم برای تمام صفحات استفاده کنید، درغیر این صورت با استفاده از گرماژ بالا، کاتالوگ شما بسیار خشک و سخت خواهد شد و در اصطلاح ورق خوری سختی خواهد داشت. استودیو سمائی پیشنهاد می‌کند برای چاپ کاتالوگ با تعداد صفحات بالاتر برای جلد کاغذ گلاسه ۳۰۰ یا ۲۵۰ گرم با روکش سلفون مات یا براق و برای صفحات داخلی کاغذ گلاسه ۱۳۵ یا ۱۵۰ گرم با صحافی مفتول تخت یالوپ استفاده کنید.

ورق خوری این مدل به راحتی انجام می‌شود. لازم به توضیح است روکش سلفون برای جلد به دلیل ضخامت بالای کاغذ و برای جلوگیری از ترک خوردن و نمایان شدن سفیدی بایستی مورد استفاده قرار گیرد.

سلفون کشی به ۲ صورت انجام می‌شود:

۱. حرارتی بهترین طریقه سلفون کشی می‌باشدکه هیچ گونه برفکی زیر کار دیده نمی‌شود.

۲.چسبی همان‌طورکه مشخص می‌باشد به‌صورت چسبی انجام شده و از کیفیت به مراتب پایین‌تری نسبت به سلفون سلفون حرارتی برخوردار بوده و قیمت پایین‌تری هم دارد. روکش سلفون براق برای کسانیکه به پررنگ و لعاب نشان دادن رنگ‌ها هستند پیشنهاد می‌شود اما در صورت استفاده از متن روی جلد به دلیل براق بودن و رفلاکس نور نوشته‌ها خوانا نخواهد بود در این حالت پیشنهاد می‌کنیم سلفون مات استفاده کنید که همرنگ‌ها متعادل‌تر هستند و هم نوشته‌ها به طور کامل واضح می‌باشد.

روکش سلفون مخملی هم قابل انجام هست اما مقرون به صرفه نمی‌باشد. البته در صورت استفاده از سلفون مات شما قادر خواهید بود بخشی یا تمام صفحه (مانند: محصول، لوگو و غیره) با استفاده از پوشش UV به حالت براق در نظر بگیرید که جذابیت بصری بسیار زیبایی به طرح شما خواهد بخشید. پوشش UV شامل ۲ نوع موضعی وسیلندری می‌باشد. صحافی انواع صحافی شامل صحافی مفتول تخت، صحافی مفتول لوپ، صحافی چسب گرم، صحافی چسب و دوخت و صحافی پانچ و فنرمی‌باشد.

در کاتالوگ‌های با تعداد صفحات کمتر از ۵۰ صفحه، در صورتی که بازه مصرف کمتر از ۶ ماه باشد پیشنهاد می‌کنیم از صحافی مفتول تخت استفاده کنید، و در صورت بازه مصرف بیشتر از ۶ ماه، به دلیل قابلیت بایگانی داخل زونکن یشنهادمی‌کنیم از صحافی مفتول لوپ استفاده کنید. در تعداد صفحات بیشتر از ۴۵ صفحه، صحافی چسب گرم را پیشنهادمی‌کنیم و در صورت اینکه تعداد صفحات بالاتر از ۱۰۰ صفحه بود، صحافی چسب گرم و دوخت به دلیل استحکام بیشتر مناسب می‌باشد. صحافی پانچ و فنر غال با در دفترچه‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرارمی‌گیرند.

در چاپ افست به دلیل اینکه دور ماشین چاپ ۵۰۰۰ عدد می‌باشد، تعداد مورد نیاز مشتری هرچه به این عدد نزدیک‌تر باشد قیمت هر عدد برای شما ارزان‌تر خواهد بود، چون شما هزینه ثابت یک دور ماشین چاپ را با هر تیراژی پرداخت می‌کنید.

آرم یا یک نماد گرافیکی که دربرگیرنده هویت سازمانی و تجاری شرکت است.

شاید به یاد ماندنی‌ترین بخش از هویت بصری یک شرکت که در ذهن مشتریان ماندگار خواهد شد. در طراحی کاتالوگ دو سبک متفاوت وجود دارد. کاتالوگ‌های عکس محور (مصور) و کاتالوگ‌های دیتا (متن) محور یا کاتالوگ‌هایی باعکس‌های با کیفیت پایین یا در اصطلاح آماتور گفته می‌شود. با توجه به تحقیقات به عمل آمده، کاتالوگ‌هایی با طراحی مصور که در آنها از عکس‌هایی با کیفیت بالا (صنعتی) استفاده شده، حدود ۳۰ برابر بازخورد و توجه بیشتری در بین مخاطبان خود داشته‌است. برای استفاده از عکس قابل چاپ داخل کاتالوگ به سه روش می‌توان اقدام کرد: از عکس‌های مشتری استفاده شود از منبع رسمی خارجی خریداری شود یا طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی از محصول یا مکان مشتری صورت گیرد.

اغلب مشتریان تمام تصاویر محصولات خود را در اختیار ندارند یا از وب سایت خود دریافت می‌کنند که معمولاً با کیفیت 300 الی 72 دی پی آی (dpi) هستند و اصلاً برای چاپ مناسب نیست و بعد از چاپ عکس‌هابه‌صورت مشبک دیده می‌شوند. شما نیاز به تصاویر با در صورتی که مشتری دسترسی به عکس نداشته باشد پیشنهاد می‌کنیم توسط طراحان از منابع رسمی خارجی عکس را خریداری کنند یا در غیر این صورت عکاسی به صورت صنعتی صورت گیرد تا بهترین خروجی ممکن برای طراحی کاتالوگ را در اختیار داشته باشید. بعد از طراحی Logo ،جلد کاتالوگ مهم‌ترین بخش طراحی می‌باشد. طراحی جلد باید اثری خلاقانه و با اشراف کامل و تحقیق راجع به نوع فعالیت شرکت باشد و تمامی عناصر و محتویات به‌صورت منحصر به فردو مبتکرانه با توجه به رنگ سازمانی پیاده‌سازی گردد.

در ادامه طراحی صفحات داخلی با ساختاری هماهنگ و نمود خلاقیت طراح مطرح می‌شود. طراحان حاذق هیچ‌گاه از مشتری خط مشی نمی‌گیرند و از مشتری خواهند خواست که اجازه ایده پردازی با افکار خلاقانه خود را داشته باشند. امروزه صنعت گرافیک به سوی سبک‌های ساده اما زیبا که در اصطلاح minimalist گفته می‌شود در حرکت می‌باشد و طرح‌های شلوغ منسوخ شده می‌باشد. طراحی‌ها اغلب به صورت چهار رنگ اصلی CMYK انجام شده و درصورت نیاز به کار لاک چری از رنگ پنجم، که رنگی ساختگی و بسیار زیبا (مرکب طلایی یا نقره‌ای یا متالیک و…) می‌باشد بهره می‌گیرند. کاتالوگ‌های صنعتی عمدتا با قطع A4 portrait طراحی و چاپ می‌شوند

استودیو طراحی سمائی

استودیو سمائی با سابقه ای درخشان، در زمینه طراحی و صفحه آرایی کاتالوک، بروشور و مجله همواره در کنار شما عزیزان بوده و در این مسیر با ارائه نمونه کارهای متفاوت خواسته است که برند شما را آن طور که لایقش هستید معرفی کند.

ما در استودیو سمائی تمام خدماتی که در رابطه با طراحی و گرافیک می‌باشد را به طور صفر تا صد ارائه می‌دهیم. کسب و کارهایی که محصول محور هستند می‌توانند علاوه بر طراحی کاتالوگ و یا بروشور، عکاسی از محصولاتشان را هم به آتلیه ما بسپارند.ما با در نظر گرفتن قالب کاتالوگ، عکاسی محصول را با قاب بندی متناسب با قالب انجام می‌دهیم و در ادامه با طراحی و صفحه آرایی حرفه‌ای یک عنصر  تبلیغاتی تاثیرگذار خلق می‌کنیم.مجموعه های رستورانی هم می‌توانند طراحی منوهای خود را به ما بسپارند و ما با تجربه ای که در این راستا داریم می‌توانیم منوی غذا را با در نظر گرفتن نکات تبلیغاتی که به صورت گرافیکی اجرا می‌شود را از طراحی و عکاسی از غذا تا چاپ و صحافی انجام دهیم.در ضمن بانک‌ها و مراکز اداری می‌توانند تولید محتوا و صفحه آرایی نشریات داخل سازمانی خود را به ما بسپارند. از مجموعه هایی که ما تا به امروز افتخار همکاری با آنها را داشتیم می‌توان به بانک پارسیان، بانک کشاورزی، بانک حکمت ایرانیان، موسسه اعتباری کوثر، شهرداری دماوند، ایران خودرو اشاره کرد.

برای ثبت سفارش و مشاوره رایگان کافیست باما تماس بگیرید

88780557-09121037643

نمونه کار های عکاسی مدلینگ
تعرفه های طراحی بروشور و کاتالوگ

اگر شما قصد طراحی کاتالوگ برای محصول خود را دارید، حتماً این سوال برایتان پیش آمده است که قیمت طراحی کاتالوگ چقدر خواهد بود؟ خیلی عجیب و غیر طبیعی است که یک مجموعه صنعتی بتواند کاتالوگ و بروشور مورد نیاز خودش را تامین نماید. اگر شما صاحب یک کسب و کار موفق هستید و به یک کاتالوگ براق نیاز دارید که برای فروش بیشتر طراحی شده باشد، چه هزینه ای را می بایست برای آن بپردازید؟

هزینه طراحی کاتالوگ و بروشور بستگی به عوامل مختلفی دارد. در ادامه برخی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت تمام شده یک کاتالوگ را نام برده ایم:

فرمت و سایز کاتالوگ

نهایی سازی چاپ و امکانات جانبی مانند دوخت کاغذ

تعداد صفحات کاتالوگ

مقدار متن، اطلاعات و تصاویر هر صفحه

پیچیدگی طراحی صفحات

اینکه آیا هر گونه ابزار و امکانات دیجیتالی مورد نیاز است یا خیر

عوامل دیگری نیز بر قیمت گذاری بروشور و کاتالوگ تاثیر دارد که به بخشی از آنها اشاره می‌کنیم:

کارگردانی هنری

طراحی و قالب

کپی رایت

پیش انتشار

باید بدانید که هزینه برای طراحی کاتالوگ یک سرمایه گذاری محسوب می شود چرا که باعث بازگشت سرمایه یا RO بویسله خرید محصول توسط مشتری پس از دیدن کاتالوگ یا بروشور خواهد شد، البته در صورتی که کاتالوگ حرفه‌ای و با کیفیت و جامعی را طراحی و چاپ کرده باشید که این تنها در صورت صرف هزینه بیشتر امکان پذیر خواهد بود.هزینه چاپ کاتالوگ نیز مورد دیگری است که می بایست آن را در نظر داشته باشید. هرچه تعداد صفحات کاتالوگ بیشتر باشد، هزینه طراحی و چاپ آن نیز طبیعتا بالاتر خواهد رفت.

در مرحله اول، از استفاده از فلاش داخلی دوربین خود اجتناب کنید. این فلاش برای عکاسی از جواهرات بسیار مستقیم و خشن است. شما فقط با انعکاس‌های خشن و خیره‌کننده‌ای مواجه می‌شوید که زمان زیادی را صرف ویرایش آن‌ها خواهید کرد.

هدف کلی نورپردازی هنگام عکاسی از جواهرات، نرم نگه داشتن آن و به حداقل رساندن سایه ها است. ممکن است فکر کنید استفاده از فلاش بی معنی است، اما می توان آن را تغییر داد.

اگر واقعاً می‌خواهید از فلاش استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که نور را پخش یا منعکس می‌کنید. یک بازتابنده سفید برای خود تهیه کنید زیرا تمام نور مستقیم را بدون ریخته‌گری رنگ منعکس می‌کند.

نور فلاش‌های خارج از دوربین و حتی فلاش‌های پاپ‌آپ را می‌توان با قرار دادن درپوش پخش‌کننده یا اسکریم در جلوی آن کاهش داد. هرچه پخش کننده ضخیم تر باشد بهتر است زیرا بازتاب ها را کاهش می دهد.

نور طبیعی ایده آل بهترین دوست شما در هنگام عکاسی از جواهرات خواهد بود. شما همچنان می خواهید نور خورشید غیرمستقیم باشد، بنابراین در یک روز ابری عکس بگیرید و تنظیمات خود را به بزرگترین پنجره ای که دارید نزدیک کنید.

درست قبل از شروع تصویربرداری به یاد داشته باشید که سایر منابع نور غیر ضروری را در اتاق خاموش کنید. مهم است که انواع مختلف نور را که ممکن است منجر به دمای رنگ نامتعادل شود، مخلوط نکنید.

 

برخورد با بازتاب ها

هنگام عکاسی از جواهرات به خاطر داشته باشید که فلزات و سنگ های قیمتی بسیار منعکس کننده هستند. بنابراین، تا زمانی که آن را به حساب نیاورید، با انعکاس‌هایی روی سطح مواجه خواهید شد که می‌تواند بیشتر حواس‌تان را پرت کند تا خوشایند.

هیچ علم دقیقی در مورد چگونگی جلوگیری از بازتاب در هنگام عکاسی از جواهرات وجود ندارد. این همه آزمون و خطا است مانند بسیاری از چیزها در عکاسی. اما برای گرفتن عکس هایی با ظاهر تمیز، نور خود را بالای سر قرار دهید و به سمت جواهرات بتابید. اگر از چندین نور استفاده می کنید، آنها را در 45 درجه در دو طرف قرار دهید تا سایه ها کاهش یابد.

به طور خلاصه، هر روشی را که برای نورپردازی جواهرات خود انتخاب می کنید (به طور طبیعی یا با فلاش) تمام تلاش خود را برای از بین بردن سایه ها انجام دهید. منابع نوری بزرگ نزدیکتر به جواهرات نور ملایمی ایجاد می کنند در حالی که منابع نور دورتر نور را سخت تر می کنند.

ما با شکوفایی خلاقیت‌های بی نظیر، می‌توانیم شما را در جهت صعود تان در فضای رقابتی یاری کنیم. با وجود فضای رقابتی شدیدی که در طراحی وجود دارد، حتی اگر کاتالوگ یا بروشور از قبل طراحی شده دارید، همان طراحی دیگر در عصر جدید کاربردی نخواهد داشت و می‌بایست به فکر طرحی جدید و مدرن برای سازمان خود باشید.

استودیو سمائی با پیشینه ای قوی و با مهارتی زبانزد در حیطهٔ طراحی، افتخار همکاری با بسیاری از شما عزیزان را در سرلوحهٔ کاری خود دارد. در سفارش طراحی کاتالوگ مدرن از جمله عواملی که می‌بایست در نظر گرفته شوند، ایده پردازی به سبکی مدرن است. این طراحی باید آگاهانه انجام شود، فرد طراحی که با رنگ‌های مکمل و متضاد آشنایی دارد و در زمینه روانشناسی و تأثیر رنگ‌ها و طرح‌ها بر روی ذهن انسان آگاه است، مسلماً خروجی بهتری در طرح ارائه خواهد داد که مورد پسند جمع کثیری از مخاطبان قرار خواهد گرفت.

این مورد نقش مهمی را در چاپ ایفا می‌کند. از انواع جنس‌ها که به‌طور رایج مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به گلاسه ۳۰۰ گرم یا گلاسه ۱۷۵ گرم با روکش‌هایی متفاوت مانند سلفون براق، uv براق، سلفون مات، سلفون مخملی و دیگر موارد از این قبیل اشاره کرد. کاتالوگ‌ها در دو سایز متفاوت A4 و A5 ارائه می‌گردد.

تعداد صفحات کاتالوگ به‌طور معمول ۱۲ صفحه، ۱۶ صفحه ای، ۲۰ صفحه ای، ۲۴ صفحه ای به چاپ می‌رسند. یکی از عناصر بصری طرح شما به لوگو و برند شما مربوط می‌شود. طراحی لوگو و ثبت برند، خود مستلزم پروسه ای ویژه می‌باشد که این شرکت با طراحان برجستهٔ خود، در حیطهٔ طراحی لوگو نیز پیش قدم می‌باشد.

طراحی کاتالوگ و بروشور حرفه ای را از نیروهای مجرب و آموزش دیده استودیو سمائی بخواهید.دیزاین محتوا و تصاویر کنار یکدیگر می تواند خیلی آسان باشد. اما رعایت هارمونی و خلاقیت در طراحی کاتالوگ یکی از اهداف اصلی طراحان در مجموعه می باشد.طراحی کاتالوگ حرفه ای جز کارهای اختصاصی می باشد؛ که از شروع طراحی تا چاپ آن زیر نظر طراحان و کارشناسان طراحی و چاپ مورد بررسی قرار می گیرد.وجود متن و تصاویر جذاب کمک شایانی به مخاطب می کند تا در انتخاب محصول مورد نیاز خویش به انتخاب مناسب تری دست پیدا کند.

 کاتالوگ حرفه ای این امکان را به مخاطب می دهد که بین چند محصول از نظر کیفیت و کاربرد یکی را برگزیند و دید مخاطب را نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده متمرکز کرده تا مخاطب به راحتی بتواند برای هزینه های خرید خود برنامه ریزی کند.

برخی از تصاویر درج شده عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی به عنوان نمونه و پیشنهاد، عکاسی حرفه ای شده است و لزوما با صاحب برند انعقاد قرار داد نشده است. نکته دیگری که در کاتالوگ های حرفه ای می توان به آن اشاره کرد درج مشخصات از جمله آدرس و شماره تماس و یا آدرس سایت برای شناخت صحیح و دقیق تر مخاطب نسبت به مجموعه مورد نظر است.

نکته بسیار مهم در مورد چاپ که حائز اهمیت هست اینکه در چاپ کاتالوگ حتماً و اکیداً تر ام‌ها به‌صورت کاملاً دقیق و مرتب کنار هم قرارگرفته شود تا عکس‌ها از وضوح و کیفیت بسیار بالا بهره‌مند شود، و این امر مستلزم این هست که مجموعه‌ای را برای چاپ انتخاب کنید که از ماشین آلات مدرن و به روز سود می‌برد، تا با رجی است رهای دقیق بهترین کیفیت چاپ را تقدیم شما کند. در کاتالوگ تعداد صفحات با ضریبی از ۴ (۴-۸-۱۲ …) معین می‌گردد و کمترین حالت ممکن در کاتالوگ ۸ صفحه می‌باشد تا قابلیت صحافی داشته باشد.

در کاتالوگ‌هایی با تعداد صفحات کمتر از ۱۲ صفحه پیشنهاد می‌شود از کاغذ گلاسه ۱۷۰ یا ۲۰۰ گرم برای تمام صفحات استفاده کنید، درغیر این صورت با استفاده از گرماژ بالا، کاتالوگ شما بسیار خشک و سخت خواهد شد و در اصطلاح ورق خوری سختی خواهد داشت. استودیو سمائی پیشنهاد می‌کند برای چاپ کاتالوگ با تعداد صفحات بالاتر برای جلد کاغذ گلاسه ۳۰۰ یا ۲۵۰ گرم با روکش سلفون مات یا براق و برای صفحات داخلی کاغذ گلاسه ۱۳۵ یا ۱۵۰ گرم با صحافی مفتول تخت یالوپ استفاده کنید.

ورق خوری این مدل به راحتی انجام می‌شود. لازم به توضیح است روکش سلفون برای جلد به دلیل ضخامت بالای کاغذ و برای جلوگیری از ترک خوردن و نمایان شدن سفیدی بایستی مورد استفاده قرار گیرد.

سلفون کشی به ۲ صورت انجام می‌شود:

۱. حرارتی بهترین طریقه سلفون کشی می‌باشدکه هیچ گونه برفکی زیر کار دیده نمی‌شود.

۲.چسبی همان‌طورکه مشخص می‌باشد به‌صورت چسبی انجام شده و از کیفیت به مراتب پایین‌تری نسبت به سلفون سلفون حرارتی برخوردار بوده و قیمت پایین‌تری هم دارد. روکش سلفون براق برای کسانیکه به پررنگ و لعاب نشان دادن رنگ‌ها هستند پیشنهاد می‌شود اما در صورت استفاده از متن روی جلد به دلیل براق بودن و رفلاکس نور نوشته‌ها خوانا نخواهد بود در این حالت پیشنهاد می‌کنیم سلفون مات استفاده کنید که همرنگ‌ها متعادل‌تر هستند و هم نوشته‌ها به طور کامل واضح می‌باشد.

روکش سلفون مخملی هم قابل انجام هست اما مقرون به صرفه نمی‌باشد. البته در صورت استفاده از سلفون مات شما قادر خواهید بود بخشی یا تمام صفحه (مانند: محصول، لوگو و غیره) با استفاده از پوشش UV به حالت براق در نظر بگیرید که جذابیت بصری بسیار زیبایی به طرح شما خواهد بخشید. پوشش UV شامل ۲ نوع موضعی وسیلندری می‌باشد. صحافی انواع صحافی شامل صحافی مفتول تخت، صحافی مفتول لوپ، صحافی چسب گرم، صحافی چسب و دوخت و صحافی پانچ و فنرمی‌باشد.

در کاتالوگ‌های با تعداد صفحات کمتر از ۵۰ صفحه، در صورتی که بازه مصرف کمتر از ۶ ماه باشد پیشنهاد می‌کنیم از صحافی مفتول تخت استفاده کنید، و در صورت بازه مصرف بیشتر از ۶ ماه، به دلیل قابلیت بایگانی داخل زونکن یشنهادمی‌کنیم از صحافی مفتول لوپ استفاده کنید. در تعداد صفحات بیشتر از ۴۵ صفحه، صحافی چسب گرم را پیشنهادمی‌کنیم و در صورت اینکه تعداد صفحات بالاتر از ۱۰۰ صفحه بود، صحافی چسب گرم و دوخت به دلیل استحکام بیشتر مناسب می‌باشد. صحافی پانچ و فنر غال با در دفترچه‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرارمی‌گیرند.

در چاپ افست به دلیل اینکه دور ماشین چاپ ۵۰۰۰ عدد می‌باشد، تعداد مورد نیاز مشتری هرچه به این عدد نزدیک‌تر باشد قیمت هر عدد برای شما ارزان‌تر خواهد بود، چون شما هزینه ثابت یک دور ماشین چاپ را با هر تیراژی پرداخت می‌کنید.

آرم یا یک نماد گرافیکی که دربرگیرنده هویت سازمانی و تجاری شرکت است.

شاید به یاد ماندنی‌ترین بخش از هویت بصری یک شرکت که در ذهن مشتریان ماندگار خواهد شد. در طراحی کاتالوگ دو سبک متفاوت وجود دارد. کاتالوگ‌های عکس محور (مصور) و کاتالوگ‌های دیتا (متن) محور یا کاتالوگ‌هایی باعکس‌های با کیفیت پایین یا در اصطلاح آماتور گفته می‌شود. با توجه به تحقیقات به عمل آمده، کاتالوگ‌هایی با طراحی مصور که در آنها از عکس‌هایی با کیفیت بالا (صنعتی) استفاده شده، حدود ۳۰ برابر بازخورد و توجه بیشتری در بین مخاطبان خود داشته‌است. برای استفاده از عکس قابل چاپ داخل کاتالوگ به سه روش می‌توان اقدام کرد: از عکس‌های مشتری استفاده شود از منبع رسمی خارجی خریداری شود یا طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی از محصول یا مکان مشتری صورت گیرد.

اغلب مشتریان تمام تصاویر محصولات خود را در اختیار ندارند یا از وب سایت خود دریافت می‌کنند که معمولاً با کیفیت 300 الی 72 دی پی آی (dpi) هستند و اصلاً برای چاپ مناسب نیست و بعد از چاپ عکس‌هابه‌صورت مشبک دیده می‌شوند. شما نیاز به تصاویر با در صورتی که مشتری دسترسی به عکس نداشته باشد پیشنهاد می‌کنیم توسط طراحان از منابع رسمی خارجی عکس را خریداری کنند یا در غیر این صورت عکاسی به صورت صنعتی صورت گیرد تا بهترین خروجی ممکن برای طراحی کاتالوگ را در اختیار داشته باشید. بعد از طراحی Logo ،جلد کاتالوگ مهم‌ترین بخش طراحی می‌باشد. طراحی جلد باید اثری خلاقانه و با اشراف کامل و تحقیق راجع به نوع فعالیت شرکت باشد و تمامی عناصر و محتویات به‌صورت منحصر به فردو مبتکرانه با توجه به رنگ سازمانی پیاده‌سازی گردد.

در ادامه طراحی صفحات داخلی با ساختاری هماهنگ و نمود خلاقیت طراح مطرح می‌شود. طراحان حاذق هیچ‌گاه از مشتری خط مشی نمی‌گیرند و از مشتری خواهند خواست که اجازه ایده پردازی با افکار خلاقانه خود را داشته باشند. امروزه صنعت گرافیک به سوی سبک‌های ساده اما زیبا که در اصطلاح minimalist گفته می‌شود در حرکت می‌باشد و طرح‌های شلوغ منسوخ شده می‌باشد. طراحی‌ها اغلب به صورت چهار رنگ اصلی CMYK انجام شده و درصورت نیاز به کار لاک چری از رنگ پنجم، که رنگی ساختگی و بسیار زیبا (مرکب طلایی یا نقره‌ای یا متالیک و…) می‌باشد بهره می‌گیرند. کاتالوگ‌های صنعتی عمدتا با قطع A4 portrait طراحی و چاپ می‌شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *