وبلاگ

?What is personal branding

برندسازی شخصی چیست

برند شخصی شما نحوه تبلیغ خودتان است. این ترکیبی منحصر به فرد از مهارت ها، تجربه و شخصیت است که می خواهید دنیا شما را ببیند. این بیان داستان شماست، و اینکه چگونه رفتار، رفتار، کلمات گفته شده و ناگفته و نگرش شما را منعکس می کند.

 

شما از برندسازی شخصی خود برای متمایز کردن خود از سایر افراد استفاده می کنید. اگر به خوبی انجام شود، می توانید برندسازی شخصی خود را به گونه ای با کسب و کار خود پیوند دهید که هیچ برندسازی شرکتی نمی تواند موفق شود.

از نظر حرفه ای، برند شخصی شما تصویری است که مردم از شما می بینند. این می تواند ترکیبی از نحوه نگاه آنها به شما در زندگی واقعی، نحوه نمایش رسانه ها از شما و تصوری باشد که مردم از اطلاعات آنلاین موجود درباره شما به دست می آورند.

 

می‌توانید برند شخصی‌تان را نادیده بگیرید و اجازه دهید به‌طور ارگانیک، احتمالاً بی‌نظم، فراتر از کنترل شما توسعه یابد، یا می‌توانید به ماساژ برند شخصی‌تان کمک کنید تا شما را به عنوان فردی که می‌خواهید باشید به تصویر بکشید.

 

در روزهای قبل از اینترنت، برند شخصی شما واقعاً فقط کارت ویزیت شما بود. اگر شما در رسانه‌ها و یا شخصی که به شدت به عنوان چهره تبلیغاتی شناخته نمی‌شدید، افراد کمی نام شما را شنیده بودند. در دنیای بسیار عمومی امروزی، که در آن هر اقدام کوچک به طور مفصل در رسانه های اجتماعی مورد بحث قرار می گیرد، شما به مراتب کمتر ناشناس هستید.

 

چرا یک برند شخصی می خواهید؟

برند شخصی شما می تواند از نظر حرفه ای برای شما حیاتی باشد. نحوه ارائه خود به مشتریان فعلی و بالقوه است. این به شما این فرصت را می دهد تا اطمینان حاصل کنید که مردم شما را آنطور که می خواهید، به جای اینکه به شیوه ای خودسرانه و احتمالاً مضر نگاه کنند، می بینند.

 

این فرصت را به شما می دهد تا نقاط قوت و علایق خود را برجسته کنید. این به مردم کمک می کند باور کنند که شما را بهتر می شناسند، و مردم به کسانی که احساس می کنند می شناسند اعتماد بسیار بیشتری دارند. حتی افراد شرمگاهی که هرگز شخصاً آنها را ملاقات نکرده اند.

 

این امر به ویژه در زمان انتخابات مشهود است. در حالی که بسیاری از مردم به دنبال نظرات نامزدها در مورد موضوعات مهم برای خود هستند، سایر رای دهندگان علاقه کمتری به این روند دارند. در عوض، آنها به نامی که می شناسند رای می دهند. جای تعجب نیست که کاندیداهایی که دارای برندهای شخصی قوی هستند، بدون توجه به عقاید یا عقاید سیاسی، در سیاست موفق می شوند. به عنوان مثال، صرف نظر از نظر شما در مورد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور، نمی توانید انکار کنید که او یک برند شخصی قوی ساخته است که به تشویق بسیاری از مردم کمک کرد تا رای خود را به او بدهند.

چرا برندسازی شخصی مهم است؟

اگر می خواهید تأثیرگذار در نظر گرفته شوید، باید یک برند شخصی قوی ایجاد کنید. برند شخصی شما به شما کمک می کند تا از بقیه متمایز شوید. شما می توانید از برند شخصی خود برای نشان دادن دانش و مهارت های خود در مورد زمینه های تخصصی خود استفاده کنید.

 

از بسیاری جهات، برند شخصی شما چیزی است که شما را به یاد ماندنی می کند. این برند شخصی شماست که به شما کمک می کند تا از هزاران نفر دیگر مانند شما متمایز شوید.

 

به خصوص هزاره ها نسبت به تبلیغات بی اعتماد هستند. 84 درصد از هزاره ها نه به تبلیغات و نه به برندهایی که آنها را ایجاد می کنند اعتماد دارند. با این حال، آنها آماده هستند تا به افرادی که احساس می‌کنند «می‌شناسند» باور کنند – حتی افراد تجاری پشت برندهایی که از آنها بسیار متنفرند.

 

این به معنای بازنگری اساسی در مورد نحوه بازاریابی مشاغل است. در واقع این یکی از دلایل موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های اخیر است.

حرکتی به سمت شخصی سازی افراد اصلی در یک کسب و کار وجود داشته است. بدیهی است که این برای یک تجارت کوچک آسان است – تفاوت کمی بین یک تاجر انحصاری و تجارت او وجود دارد. ممکن است برای شرکت های بزرگ دشوارتر باشد. اما برخی افراد آن را به خوبی مدیریت می کنند. استیو جابز قبل از اینکه این عبارت حتی به عنوان چهره اپل شناخته شود، از برندسازی شخصی استفاده می کرد. به طور مشابه، نام تجاری شخصی ایلان ماسک احتمالا بهتر از برند شرکتی تسلا شناخته شده است.

 

منطقی است که هر صاحب یا مدیر کسب و کار باید قبل از اینکه بخواهد پیام شرکت را ارائه دهد، ابتدا به صورت فردی با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کند.

ملاحظات برای ساختن برند شخصی شماایجاد یک برند شخصی نیاز به تفکر و درون گرایی گسترده دارد. اگر خودتان را بشناسید به شما کمک می کند – که به طور شگفت انگیزی تعداد کمی از مردم انجام می دهند. بسیاری از مردم توصیف خود را بسیار دشوار می دانند، اگرچه اغلب توضیح دادن اینکه چگونه می خواهند باشند آسان تر است. اگر هدف نهایی شما از برندسازی شخصی بهبود عملکرد کسب و کارتان است، ابتدا باید مطمئن شوید که مشتریان هدف شما چه کسانی هستند. شما می خواهید که برند شخصی شما با مشتریان هدف شما مطابقت داشته باشد.این جدید نیست افراد تجاری سال هاست که این کار را انجام می دهند، خیلی قبل از اینترنت. به تصویری فکر کنید که هیو هفنر تقریباً در تمام دوران بزرگسالی خود به تصویر کشیده است. او احتمالاً هرگز نام برندسازی شخصی را نشنیده بود، با این حال به خود اجازه داد چهره امپراتوری پلی بوی شود و سبک زندگی ای را که خوانندگان مجله او به آن حسادت می کردند، زندگی می کرد. با این حال، اگر یک شرکت محافظه‌کارتر را هدایت می‌کرد که مشتریان درست‌تر از نظر سیاسی را هدف قرار می‌داد، نمی‌توانست سبک زندگی خود را داشته باشد. در نهایت شما می خواهید به عنوان فردی که به انواع افرادی که مشتریان بالقوه و موجود شما را تشکیل می دهند، شهرت داشته باشید. یافتن، گوش دادن و تعامل با مشتریان بالقوه بسیار مهم است. اینجاست که یک ابزار نظارت بر رسانه مانند Brand24 وارد عمل می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند 24/7 نظارت داشته باشید، حضور داشته باشید و پاسخگو باشید. بخش مهمی از برندسازی شخصی شما این است که مطمئن شوید که انسان هستید، با همان مسائل و مشکلات بازار هدفتان. تنها تفاوت این است که می توانید نشان دهید که راه حلی برای برخی از این مشکلات پیدا کرده اید – که مایلید با دیگران به اشتراک بگذارید.شما نمی خواهید مانند یک فروشنده کلیشه ای ماشین های دست دوم باشید – حتی اگر در تجارت فروش خودرو هستید. مصرف‌کنندگان بدبین، کسب‌وکارها را همه چیز در مورد فروش می‌دانند. تمام هدف برندسازی شخصی عقب نشینی و عدم تاکید بر فروش است. امروزه نمی توان اهمیت رسانه های اجتماعی را نادیده گرفت. بخشی از برندسازی شخصی شما باید شامل داشتن حساب های رسانه های اجتماعی در تمام شبکه های اجتماعی باشد که مخاطبان شما وقت خود را در آن سپری می کنند. و می‌خواهید درخواست‌های دوستی را آزادانه بپذیرید – نمی‌خواهید حساب‌های خود را خصوصی تنظیم کنید. اگر واقعاً می خواهید یک حساب کاربری فیس بوک را فقط برای دوستان و خانواده خود راه اندازی کنید، باید یک حساب جداگانه با نام دیگری برای این کار ایجاد کنید. اهمیت موضوع یکپارچهشما می خواهید برندسازی شخصی شما ثابت باشد. همیشه می خواهید به برند خود وفادار بمانید. این فقط مربوط به این نیست که شما دائماً طوری رفتار کنید که با تصویر شما مطابقت داشته باشد – اگرچه این مهم است. همچنین شامل عواملی است که بیشتر منعکس کننده برند تجاری است. شما می خواهید در مورد یک طرح رنگ و فونت ثابت تصمیم بگیرید. و شما می خواهید از این رنگ ها و فونت ها در همه جا استفاده کنید. آنها باید در وب سایت، حساب های اجتماعی، کارت ویزیت و هر چیز دیگری که چاپ شده است، یکسان باشند. اگر نماینده یک کسب و کار هستید، اینها باید با رنگ ها و فونت های کسب و کار شما مطابقت داشته باشند.شما می خواهید همه چیزهایی را که به صورت عمومی استفاده می کنید در اینجا مشاهده کنید. شما حتی باید به مواردی مانند پاورقی ایمیل‌ها، لوازم التحریر، حساب‌ها و فاکتورها و بروشورهایی که می‌دهید نگاه کنید. حتی ممکن است تا آنجا پیش بروید که ماشینی بخرید که متناسب با طرح رنگ دلخواه شما باشد و در هر رویداد عمومی که شرکت می کنید، کراوات های رنگی مناسب یا لباس های دیگر بپوشید. چند تکنیک برای ساختن برند شخصی شمادنیای آفلاین را فراموش نکنید. برند شخصی شما باید تمام مکان هایی را که مشتریان شما می توانند با شما روبرو شوند را در بر بگیرد. کارت ویزیت به سبک قدیمی به همان اندازه که صفحات اجتماعی شما برای برندسازی شما حیاتی هستند. فقط به یاد داشته باشید که موضوع خود را در این موارد ثابت نگه دارید. هر جا که می روید کارت ویزیت همراه داشته باشید. این موضوع در حال حاضر به اندازه چهل سال پیش مرتبط است. هر زمان که فرصتی برای برقراری ارتباط با فرد جدیدی که با مخاطب هدف شما مطابقت دارد، یک کارت بردارید. در حالت ایده آل، شما می خواهید که برند شخصی شما تمام زندگی عمومی شما را در بر بگیرد. بنابراین این حتی نحوه لباس پوشیدن شما را هر زمان که در یک موقعیت عمومی قرار می گیرید، پوشش می دهد. نمی توانستم تصور کنم دونالد ترامپ با شلوار جین کهنه و تی شرت در خیابان سرگردان باشد، بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتم یک ستاره راک با کت و شلواری شیک به خرید برود. شما می خواهید که کل تصویر عمومی شما با شخصیت برند شخصی شما مطابقت داشته باشد. اقدامات شما باید با برند شخصی شما مطابقت داشته باشدراز برندسازی شخصی موفق یک ثبات اساسی است. شما در حال تلاش برای ایجاد یک تصویر بیرونی از “شما” هستید. این به این معنی است که شما باید به طور مداوم با آن تصویر عمل کنید. همچنین به همین دلیل است که مردم می توانند به اخبار مربوط به رفتارهای مشابه دو نفر واکنش بسیار متفاوتی نشان دهند. ممکن است عملی که اگر توسط شخص اول انجام شود آنها را شوکه کند ممکن است کاملاً با انتظارات شخص دوم مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، واکنش به اخباری را که یک سیاستمدار خاص مواد مخدر مصرف کرده است، تصور کنید. در بیشتر موارد، این ناقوس مرگ برای حرفه سیاسی آنها خواهد بود – کاملاً با نام تجاری شخصی و انتظارات عمومی آنها مطابقت ندارد. از طرف دیگر، فرض کنید شنیده اید که یک ستاره هوی متال راک مواد مخدر مصرف کرده است. به سختی می تواند خبری باشد. به احتمال زیاد با انتظارات شما مرتبط است و حتی ممکن است شهرت او را نزد مخاطبان اصلی خود افزایش دهد. یک فرد معمولی که نماینده یک کسب و کار کوچک است احتمالاً چنین دیدگاه های افراطی در مورد برند شخصی خود ندارد. با این حال، هنوز باید به روشی عمل کنید که با تصویر درک شده شما مطابقت داشته باشد. اگر خود را به عنوان فردی دلسوز و علاقه مند به مشتریان خود نشان می دهید، بسیار مهم است که به شکایات آنها گوش دهید و سعی کنید هر مشکلی را که ممکن است در محصول شما با آن مواجه می شوند برطرف کنید.با این حال، مهمتر از همه، شما می خواهید که برند شخصی شما نسبتاً معتبر باشد. مطمئناً ممکن است تعدادی از زگیل‌های شخصی شما را نادیده بگیرد، و ممکن است مجبور شوید کمی آن را ماساژ دهید تا با تصورات مخاطب هدف شما مطابقت داشته باشد، اما باید صدای واقعی را به صدا درآورد. تشخیص یک فرد جعلی که زندگی را به دروغ زندگی می کند، کار سختی نیست. شما می خواهید که برند شخصی شما با آنچه که مردم در مورد شما می گویند، مطابقت داشته باشد. اگر مردم برند شخصی شما را باور نکنند، با کمبود مشخصی از اعتبار مواجه می شوید. سوالات متداولبرند شخصی چیست؟برند شخصی شما به نحوه تبلیغ خود اشاره دارد. این تخصص، تجربه و شخصیتی است که می خواهید دیگران درباره شما ببینند. این می تواند ترکیبی باشد از اینکه چگونه رسانه ها شما را به تصویر می کشند، ایده ای که مردم از اطلاعاتی که در مورد شما آنلاین پیدا می کنند و اینکه چگونه در زندگی واقعی شما را درک می کنند، به دست می آورند. می توانید از برندسازی شخصی خود برای متمایز کردن خود از دیگران استفاده کنید. چرا برند شخصی مهم است؟یک برند شخصی کلید موفقیت حرفه ای شماست زیرا حول محور نحوه ارائه خود به مشتریان فعلی و بالقوه می چرخد. این به شما این فرصت را می دهد که بر نقاط قوت و علایق خود تأکید کنید تا به شما کمک کند تا شما را از دیگران متمایز کنید و مطمئن شوید که مردم شما را همانطور که می خواهید شما را ببینند. همچنین به افراد کمک می‌کند تا احساس کنند که شما را بهتر می‌شناسند که به افزایش اعتماد شما کمک می‌کند (حتی اگر حتی شخصاً شما را ملاقات نکرده باشند). چگونه شروع به ساختن برند شخصی خود می کنید؟درون نگری و خود اندیشی هنگام ایجاد یک برند شخصی مهم هستند. اگر می خواهید یک برند شخصی برای افزایش عملکرد کسب و کار خود ایجاد کنید، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مخاطب هدف خود را درک می کنید. در پایان روز، شما می خواهید به عنوان فردی که به مشتریان فعلی و بالقوه شما اهمیت می دهد و همچنین با مشکلات مشابهی مبارزه می کند، شهرتی ایجاد کنید. اگرچه، تفاوتی که می خواهید بر آن تأکید کنید این است که پاسخی برای برخی از این مسائل مشخص کرده اید. آیا کارت ویزیت هنوز مهم است؟کارت ویزیت های سنتی به اندازه صفحات رسانه های اجتماعی برای برندسازی شخصی شما مهم هستند. بنابراین، مطمئن شوید که همیشه کارت ویزیت خود را همراه خود داشته باشید. برند شخصی شما باید شامل تمام مکان هایی باشد که مشتریان شما می توانند با شما تعامل داشته باشند، از جمله دنیای آفلاین. ترفند این است که مراقب باشید موضوع شما ثابت بماند. این بدان معنی است که شما می خواهید به طور مداوم از یک طرح رنگ و فونت استفاده کنید. چند نکته برای ایجاد یک برند شخصی چیست؟ثبات اساسی راز ایجاد یک برند شخصی موفق است. این بدان معنی است که شما باید به گونه ای عمل کنید که با تصویر درک شده شما مطابقت داشته باشد. شما دوست دارید برند شخصی شما معتبر باشد. به طور خلاصه، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که برند شخصی شما با آنچه مردم در غیاب شما درباره شما می گویند مطابقت دارد. جنبه دیگری که باید در نظر گرفت این است که تمام هدف برندسازی شخصی تمرکز بر فروش نیست. بنابراین، شما نمی خواهید به عنوان فروشنده دیگری روبرو شوید.در صورت نیاز کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برند سازی دریافت مشاوره رایگان از استودیو سمائی فرم درخواست مشاوره زیر را پر کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناس ها با شما ارتباط بگیرند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *